Öncelikle 14/9 ve üzeri tansiyon artı idrarda protein varsa bunun adı zaten gebelik zehirlenmesi demek.
Burda senin yapacağın şey artık 3.basamak hastanede takip olmak üniversite veya eğitim araştırma hastanesi gibi.
Ve tabiki en önemlisi de evde sürekli tansiyonuna bak günde en azından 4-5 kez. 14/9 ve üzeri görmezsen sıkıntı yok görürüsen mutlaka hastaneye başvurman gerekiyor.
Bu süreçte sıcakta fazla kalmamak, ağır işler yapmamak, stresten uzak durmak bunlar önemli.
Evdeyken baş ağrısı, gözde ışık çakması, mide ağrısı gibi şikayetlerin olursa mutlaka tansiyonuna bak. Geçmiş olsun 🙏