Ervaduru sabah genelde düşük çıkıyor ilk kalkınca doğru. Sen stres yaparsan ondan hastanede yüksek çıkabilir. Dediğim gibi dinlenip ölç. Benim gebeliğin başından beri tansiyon sorunum vardı zaten. En iyi tansiyonum 14/10 du. 32 haftada ben çok aşırı şiştim ve beslenmeme dikkat ediyordum. Doktora dedim bende gariplik var, o zaman 15 16 lara çıktı tansıyonum. ( ama sen beni baz alma çünkü benim normalde de yüksekti zaten. Yani normalde senin 12/8 civarıysa 14 tansıyon senin için tehlikeli olur.) Sonra 24 saatlik idrar baktı. Protein kaçağı vardı. Gebelik zehirlenmesi dedi ve hemen 2 gün arayla ciğer geliştirici iğne yaptı. Bana sakın evde tek kalma her an yanında biri olsun tansıyonun yükselirse başka bi şikayetin olursa hemen hastaneye gel 24 saat içinde doğuma alacaz dedi. 33+3de bi akşam durduk yere tansıyonum 19/10 a yükseldi hafif görme kaybı yaşadım. Doktora yazdım hemen hastaneye yönlendirdi beni. Bu hastalıkta önemli olan bu nöbet geldiğinde hemen hastaneye gitmek ve en geç 24 saat içinde doğum yapmak tek tedavisi doğum çünkü. Seni korkutmak için yazmıyorum sadece dikkat et. Eğer yükselen tansıyonu önemsemezsen sorun olabilir. Dediğim gibi benim için yüksek 19 du ama senin için 14 15 tehlıkelı olabılır doktor daha iyi yönlendirir seni.