Htcerdogn ya bu açılma icin ıkınma olayını hiç anlamadım bana hiç yaptirmadilar öyle ben 10 cm olana kadar sanciyi çektim sonra doğum masasına geçtim 1 kere ıkındım ama güçlü ıkındım kızım doğdu hatta ebe dur artık diye bağırdı kendine zarar veriyorsun çıktı çocuk dedi. Yani saatlerce ıkındırmanın ne mantığı var açıklık tam oluşmamışken yazık günah