anneadayi_ hanım efendi zaten şeker hastası olan bir gebeye yukleme yapmıyor hiç bir doktor. Ve Genetik faktörlere bağlı kalmadan gebelik şekeri yaşayan pek çok insan var tıpkı gebeliğe bağlı oluşan tiroid, tansiyon veya enfeksiyon gibi.. Ve evet bir dilim baklava da şeker dışında doymuş yağ ve bir çok etkin madde daha var saf glikozdan daha fazlası yani.. Ha bir de bir hamilenin şeker hastalığı yoksa gebelik şekeri var mı yok mu bunu öğrenebilmek için şeker yuklemesi yapılır. Kanda yapılan açlık tokluk ölçümleri normal insanlara da yapılıyor. Çünkü gün içinde kanda çıkan değerler vücudun şekere olan direncini ölcmez. Açlık tokluk yaptırır normal bir değer alir günlük hayatımıza devam ederiz. Pilav makarna mantı hamur işi, portakal,mandalina,havuç yeriz e sonra ileri haftalarda bebeğin suyu fazlalaşır, ölü doğum yaparız, erken doğum yaşarız bu sebeplerin elde şekere bağlı olduğunu ogrenirsek ne yapacağız?
Tabiki yaptırmak veya yaptırmamak bizlerin seçimleri ama...