Oyku10- aklını karıştırmiyorum ki neden öyle çıkıştınız siz nasıl normal geliyorsa banada zararlı geliyor herkes düşüncesini fikrini söylemekte özgür hanımefendi
Gebelikte ortaya çıkan şeker hastalığının bebek ve anne sağlığına ciddi olumsuz etkisi vardır risk faktörlerine bakılmaksızın hamilelerin tümünde gebeliğe bağlı şeker için tarama testi yaptırılmasını önermektedir. Hastalığın önlenmesi ve tedavisinde, taramanın büyük önemi vardır. Gebelikte oluşan diyabet mellitusun teşhisinde 24 - 28 haftalar arasında yapılan şeker yükleme testi vardır. Bu testte kullanılan glikozun kalori miktarı 1 dilim baklava ile aynıdır gebelik şekeri kontrol edilmediğinde; preeklampsi, gebelik haftasına göre büyük bebek, anne ve bebekte diyabetin yerleşmesi, bebeğin ilerde obez olması gibi geri dönüşü olmayan sağlık sorunlarının ortaya çıkıyor bilmem anlatabildim mi 🤔