Merhabalar. Bir pediatrik fizyoterapist olarak yaziyorum. Evet zor bir haber zor bir karar normal giden bir gebelikte son zamanlarda bu haberi almak. Ama şunu söylemek istiyorum şu saniye nipt veya amniyosentez yaptirsaniz sonuclari 10 -14 gün sürüyor. 38. Haftaya gelmis olacaksiniz. Gebeligi 38 haftada sonlandirmanin tek yolu dogumdur. Bebek down olabilir, down olmayip bambaşka, henüz tanimlanmamiş bir genetik hastaliga sahip olabilir veya gercekten sadece minyon saglikli bir bebek olabilir. Ne olursa olsun 38 haftalik bebeginiz doğduktan sonra ondan vazgeçmek cok zor. Kendinizi üzüp bebegi strese sokmanin su an icin bir anlamı yok. Doğacak ve göreceksiniz ki saglikli da olsa down da olsa tüm sevgisiyle o sizin bebeginiz. Evet erken haftalarda nipt yaptirilsaydi ve gercek bir tanı konmuş olsaydı bambaska konuşurdum. Ama su an ne bebegi ne de kendinizi strese sokmayin ihtimaller yüzünden lütfen. Bunun gibi yuzlerce hikaye var sonunda cocugun down sendromlu degil saglikli bir bebek olarak doğduğu. Muhtemelen bence bir soru da olmadan doğacak saglikli bir sekilde. Ama dedigim gibi down da olsa her zaman o sizin minnoş tatlış bebeginiz olacak. 38 haftadan sonra cok da yapilacak bir sey yok cunku. Bu güne kadar yüzlerce down sendromlu veya bambaşka ozel gereksinimleri olan bebeklerle calistim. Hicbirinin annesi ağlamıyordu inanın. Gün içinde down sendromlu oldugu akillarina bile gelmiyor cogu zaman cocuklarinin. Onlar icin bebekleri biricik. Tanısının bir önemi yok. Cok büyük ihtimalle bir sorun yoktur ama yine de üzülmenizi istemem böyle bir durum olsa da. Canı gönülden yaziyorum bunlari umarim yanlis anlasilacak bir sey söylememişimdir