FulYasin01 Ben de korkuyordum sizin gibi ama genel anesteziyle doğum anını yaşayamamaktan daha iyi spinal sezeryanla doğum yapmak. Doğru, hassas bir yere yapılan aşırı dikkat isteyen bir iğne ama zaten o işin uzmanı yapıyor o iğneyi. Sizden önce yüzlerce kadına iğne yapmış oluyor. O yüzden korkmayın. Ben normalde belden aşağıya yapılan iğnelerde -daha önce kalçamdan, bacağımdan da iğne yapılmıştı- kendini kasan bir insanım. Doktora söyledim doğuma girerken kendimi sıkarım ben biri dokunursa sıkıntı olur mu diye. Hiçbir şey olmaz hissetmezsin bile dedi hakikaten iğneyi bile hissetmedim. Belden aşağısı uyuştu hiçbir şekilde doğumda acı hissetmedim. Sadece kollarımda ve omuzlarımda ağrı oldu o da kolum açık bir vaziyette yattığım ve doğumhane soğuk olduğu için. İğne mide bulantısı yapmasın diye oksijen de veriyorlar onda da sıkıntı yok. Her şeyi duyuyorsunuz, bebeğinizi görüyorsunuz. İlk anına şahitsiniz bu çok güzel bir duygu. Ve gerçekten çok kısa sürüyor doğum. Tuvalet ihtiyacını karşılamak için doğumda sonda takılıyor. Ne takarken acı oluyor ne de uyuşukluk geçip de çıkarıldığı zaman. Doğumdan sonra 3–4 saat içinde bacaklarımdaki uyuşukluk geçmeye başlamıştı benim. Öğlen doğum yaptım akşam kalkıp yürümeye başlamıştım. Doktorum bağırsaklarımın iyi çalışabilmesi için doğumdan sonraki birkaç gün kayısı hoşafı içmemi önermişti. Anesteziden dolayı baş ağrısı falan olmaması için bitter çikolata yememi ve kahve içmemi istemişti. Doğum çantanızda bulunmalı bence sizin de. Dikişler için de hiç korkmayın. Ağır kaldırmayın, ağır iş yapmayın. Bir de doğumdan sonra yataktan kalkarken düz kalkmaya zorlamayın kendinizi. Yan dönüp kolunuzla destek almaya çalışın. Aklıma gelenler bunlar. Sağlıklı doğum dilerim. Hiç korkmayın, bebeğinizi ilk göreceğiniz dakikayı düşünerek rahat ve mutlu bir şekilde girin doğuma. Bir de doğum esnasında bol bol dua edin kendinize sevdiklerinize. Ben kafamdan liste yapmıştım unutmayım kimseyi diye 😀 Allah sağlıkla kucağınıza alıp büyütmeyi nasip etsin yavrunuzu 🤲🏻