kizceannesi canım bende ilk çıktığında çok üzülmüştüm ağlamıştım. Ama artık bu neredeyse her kadının başına gelir oldu. Bende siğil çıkarmayan yüksek risk grubundaki tipleri var. 5 tip barındırıyorum hepside orta ve yüksek risk. Smearlarım normal. Bana eşimden geçti çünkü eşimde de yaygın olmayan siğil ve ben vardı. Ona doktoru eşinde muayene olmalı çünkü onada geçmiştir demişti ve biz öylelikle öğrenmiştik. Bende hijyenime deli gibi dikkat ettiğim halde kaşıntı akıntı mantar gibi etkileri vardı meğerse hpv yüzündenmiş. Bende aşı oldum 3 doz. Aşıdan sonra bidaha hiç bir şikayetim olmadı. Ama eşinle arana mesafe koymana gerek yok çünkü hpv senin vücudunda yeni oluşmuş sayılmaz. Uçuk virüsü gibi düşün. Bağışıklığın düştüğü an siğillerle kendini gösteriyor. O yüzden hpvyi ne zaman kaptın bilemezsin ki eşinden sana yada senden eşine geçti zaten. Eşinin bağışıklığı düşük olursa direnemezse vücudu oda sen gibi siğil ben çıkarabilir. Oda kendi özel kontrollerini kendi yapsın. Siğilleri yakıyorlar ve düşüyor. Benim eşim yaktırıyor tekrar böyle bişeylere sıkıntı edip üzüldüğü dönemlerde yeniden çıkıyor. Aynı uçuk virüsü gibi. O yüzden kendini hastalıklı vebalı gibi görüp soyutlama ☺️🌸 devamlı smear kontrollerini yaptırırsın doğumdan sonra 6 ayda senede1 falan için hep rahat olur.