Merhabalar, öncelikle zor işlemler değil, bu dönemde stres yapmayın. Eğer doktorunuz tüp bebeğe karar verirse öncelikle sorununuza ve kan değerlerinize bakarak takviye edici vitaminler veriyor, size veya eşinize. Daha sonra yumurta takibi için adet olduğunuzda muayineye gidiyorsunuz. Doktorunuzun muayine edip uygun gördüğü zamanda yumurta büyütücü iğnelere başlıyorsunuz, bazı doktorlar bunu ilaçlarda yapabiliyor diyede duymuştum ama ben iğne kullanmıştım. İğnelerin adeti kullanıcağınız gün kişiden kişiye göre yumurta boyutuna göre değişiyor. Doktorunuz ilk iğneleri verdikten sonra sizi muayineye çağırıyor ve yumurtalar büyüyormu diye kontrol edip boyutlarına bakıp duruma göre tekrar iğne yazıyor. Boyutlar istenilen olgunluğa geldiğinde çatlatma iğnesi veriyor. Doktorunuz yumurta toplayacağı güne karar veriyor. Yumurtalarınız anestezi altında toplanıp aynı günde sprem ile döllendiriliyor. Durumu haber vermek için embiryologlar 2 günde bir sizi arıyorlar. Embiryolar ya 3. Güne ya 4. Güne ya 5. Günü… Ne zaman güzel gelişirse donduruluyor ya da rahminizin durumuna göre taze transfer ediliyor. Buna da doktorunuz karar veriyor. Embiryo 3. Gün diye kalitesiz gibi bir kavram yok. 3. Gün olup güzel kaliteye sahip embiryolar çok. Benim de yumurtam 6 taneydi opu işlemi oldu fakat sadece 1 tane embiryom 3. Güne iyi kalite gelişebildi. Doktorum Rahim dinlendirmesi yapılması taraftarı daha çok donmuş embiryo transferi yapıyor. Embiryom donduruldu. Üzerinden 1.5 ay geçti ve ben normal yolla hamile kaldım. Bunu da umut olabilme adına yazdım. Sizin içinde hayırlısı olsun. Bu tedavilere girerken olumlu ve umutlu olun. 🌸🙏❣️