Hamileliğin ilk kuralı adet görmemek değildir. Periyot döneminin kısmen sonlanmasıdır. Yani;
Her 28 günde bir parçalanıp yenilenen yumurtalarımızın artık yumurtlamayı bırakması demektir. Bazı kadınlarda hamile oldukları halde bazı durumlarda ilk 3 ay ila hamilelik süresince (9ay) boş yumurtlamaya devam ederiz bu da şu anlama gelir. Rahmimiz tek yumurta üretmeye devam eder. O yumurtanında bir işlevi yoktur. Sadece vücudumuz alışagelmiş durumu devam ettirmeye ihtiyaç duyar. Bu yüzden Periyot döneminin “KISMEN” bitmesi olarak adlandırırız. Çoğunlukla hamilelik dönemi boyunca 9 ay boyunca periyot devam eden kadınlarda herhangi bir belirti görülmez örneğin;
Kilo alımı
Mide bulantısı
Bebek hareketleri vs gibi. Bu da çok normal karşılanır ancak bir doktora göründükten sonra. Kısacası diyeceğim o ki kesin kanıya varamayız. Ben kimseye rahat ol doktora gitme demedim. Bilgisi olmayan annelere hitaben yazdım. Doktora gidecek, durumu öğrenecek, risk grubunu aşana kadar dikkat edecek . Sanki yanlış yönlendiriyormuşum gibi kimse yorum yapmasın lütfen.