Syhgkalp
Hanımefendi ben müslümanım. Amacım İslamı eleştirmek değil, yazdıklarımın İslamla bağdaşmadığını zaten biliyorsunuz. Bu kadar tepki göstermemin sebebi şu, sırf Türk ve Müslüman kültürü dışında yetişmiş diye bir insanın fikirlerine karşı çıkmak, gavur diye nitelemek bana göre çok yanlış. Malesef ülkemizde sırf bu yüzden bilime ilime sırtını dönmüş insanlar var. Peygamber efendimizin öğretilerini ahlakını tartışma gereği bile duymuyorum çünkü onun öğretisi zaten evrensel. Ancak başka bir ülkede başka bir dine mensup bir insanın bir öğretisi fikri teorisi illa bu öğretilerle çelişecek diye bir şey yok. Bir hristiyan da çocuğuna merhameti öğretiyor, fakire yardım etmeyi, yetimi doyurmayı, çalışmayı, sevgiyi, saygıyı, şükretmeyi öğretiyor, Müslüman da bunları öğretiyor. Dini inancı farketmeksizin her anne çocuğunu en iyi şekilde yetiştirmek ister. Demek istediğim bu temel olarak. Zaten Montessori bir eğitim biçimi, neyi’den ziyade nasıl diyen bir eğitim metodu. İslamla dinle ahlakla bir ilgisi yok direkt olarak. Çocuğun bireysel becerilerine göre öğrenme hızına göre bazı aktiviteler önerir, yaparak yaşayarak öğrenmeyi destekleyecek fikirler sunar. Yani burda Montessoriyi anlatamayacağım size kusura bakmayın ama daha ne olduğunu bilmeden gavur icadı deyip buradaki anneleri böyle cahil olarak nitelemesi hoş değil arkadaşımızın. Konudan saptığımı farkındayım ama böyle insanlara yazmadan edemiyorum