[silindi]
Akılsızlığın saygısızlığın dini yok. Malesef ülkemizde başını kapatana selamun aleyküm diyene yobaz deniyor, şort giyene makyajını yapana kafir deniyor 🤷🏼♀️ Şort giyen kadını döven, hoşgörü dinine mensup bir müslüman(!) yüzünden nasıl bütün dini ve müslümanlara kötü ve yobaz diyemiyorsak, selamun aleyküm denmesine karşı çıkan bir kreş öğretmeni yüzünden bütün metodu, metodu bulanı uygulayanları kötü ve gavur diye yargılamak da yanlış. Şahsi düşüncem bu yönde. Ben montessori eğitimini destekliyorum ama biyere gittiğimde selamun aleyküm, selama da aleyküm selam diyorum. Din zaten evrensel bir öğreti demektir, gerçekler doğrular iyilik evrenseldir, çocuğa kendi kendine yetmeyi, özgüven duymayı, aklını mantığını geliştirmeyi, ahlaklı olmayı, çevresine duyarlı ve saygılı olmayı öğretmeyi her anne ister dediğim gibi, ve bunu illa bir din üzerinden aktarmak gerekmiyor, belki bunu demek istemiştir o öğretmen size. Yani bir çocuğa yemekten sonra ellerini yıkamayı öğretmek için peygamberimiz böyle yaparmış, tabağındaki yemeği bitirmesini söylemek için bunun sünnet olduğunu, hayvanlara merhamet etmesini öğretmek için peygamberimizin bir kediyi uyandırmamak için hırkasını kestiğini söylerek anlatmanıza gerek yok. Bunu sizin yönlendirmenizle, ona fırsat ve çevre sunmanızla da keşfedip öğrenebilir. Ama tabiki selamun aleyküm demenizi eğitime dini karıştırmak olarak algılayıp size böyle söylemişse tabiki onun yaptığını da doğru bulmuyorum.