happypregnant29 Lalihhhh evet öncelikle aç karnına kan verdim sonra 1 kutu o İçecekten içtim 70 gr dı benim elmalı tadı güzel bir şey içmek zor değil korkmayın. İçtim 1 saat sonra kan alındı ve tekrar 1 saat sonra kan alındı. O arada bir şey yenmiyor ben zorlanmadım açıkçası
Flower3 nur29 korktuğunuz gibi birşey değil . Bende yaptırmak istemedim ama doktor yapalım ne olur ne olmaz diyince yaptırdım. Zaten 50 gram lıklardan yaptık bir kutu kola boyunda çilekli gazoz du yani 😌 hiç dokunmadı da , bir kere içmeden bir kere içince kan verdim o kadar abartıldığı gibi bir işlem değil
mercimeginanne Lalihhhh elmalı tavsiye ederim bir de ben kapıt bardağa doldurup içtim bazıları korkuttu bulamtı yapar diye o yüzden bardak kullandım :) ama bildiğiniz elmalı gazoz :) ilk aç karna kan alıyorlar. İçiceği içiyprsun 1 saat sonra tekrar kan, sonra 1 saat sonra son kanı veriyorsun:) tabi bu arada hiç birşey yiyip içmiyorsun :) eğer istifra edersen sonra tekrardan yapıyorlarmış :)
Glnsn nur29 bence yaptırın. Eger hamilelik diyabetiniz varsa ve farketmezseniz bebeğe cok zararı oluyor. Benim doktorum kesinlikle yaptırdı. Gerçekten çok da iyi bir doktor. Risk olsa seçimi size bırakıyorum derdi.
shryldrm Lalihhhh önce hastaneden bilgi alın kan alınıyor içilmeden o içilen şeyde pet gazoz gibi bir içecek ama dozajları var tam hatırlamıyorum doktor mu söylüyordu kan alınan yer mi ona göre içeceği alıyorsunuz eczaneden içip bir saat sonra tekrar kan veriyorsunuz zararlı bir işlem değil endişe etmeyin bu konuda ben ilk gebeliğimde yaptırmıştım iyi ki de yaptırmışım gebelik şekerim çıkmadı ama oğlum dört kilo üzerinde doğmuştu eğer yaptırmasam ve şekerim olsa daha iri bir bebek olabilirdi sağlık sorunu çıkabilirdi Allah korusun
Lalihhhh shryldrm hastaneden gün verdiler aç gel dediler , gittiğim hastanenin yakında eczane yok baya uzak yerde o yüzden yanımda mi götürsem diye düşündüm kan alma bölümü yönlendiriyor
Glnsn nur29 bir de hamilelik diyabetin olmasına sebep olan tükettiğimiz tatlılar hamur işleri değil tamamen hormonların oyle söyledi doktor. Ben seker testi yaptırana kadar bulantidan 6kilo verdim hic bisi yiyemiyordum. Yine de sekerim çıktı. Bir parça meyve bile yiyince cok yükseliyor
shryldrm nur29 şekeri yükselten sadece tatlılar olarak düşünüyorsanız çok yanlış bir düşünce ekmek,patates,meyve,hamur işleri ve daha bir çok şeyde yüksek oranda şeker mevcut olaya sadece tatlı yemiyorum gözüyle bakılması doğru değil
Sermec27 shryldrm canım bir sey sorcam ben biraz önce dısardaydm yemek yedim yarım ekmek döner yedim eve geldim 1 saat sonra ölçtüm 152 cıktı sekerim 24+2 yiz su an 27 de şeker yüklemesi yapılacak şekerim mi var acaba yarından itibaren ölçüm yapıp takip edeceğim moralim bozuldu ya
shryldrm Cevirmenannee ben ilk gebeliğimde hastanenin lavabosunda hiç tanımadığım insanlar yüzünden şeker yüklemesi yaptıracağım için ay onu niye yaptırıyorsun o çok zararlı vs. diye baskı altında kalmıştım ne kadar kötü bir durum doktorun söylediklerini yapmayacaksak neden gidiyoruz ki diye geçirdim içimden ve benim babam şeker hastası yani bilip bilmeden konuşuyor herkes
Sermec27 nur29 ama burda blr arkadas vardı yazmıştı dün ne su fazlalıgı varmış ne kılo almış ne de genetikte seker varmış ne de tatlı yermiş ama şekeri cıktı seker belirti veren bir sey değil tabi siz bilirsiniz ama seker yüklemesinin herhangi bir zararı yok ablam 2 cocugunda da yaptırdı sağ salim dogum yaptı
nur29 Sermec27 öyle düşünecek olursak eğer annem de 5 çocuk yaptı ve çok şükür 5imizde sapasağlamız yaptırmakla bi alakası olduğunu düşünmüyorum 😊
Fidan47 Bende yeni yaptırdım çevremden olumsuz yorumlar almama ve istememe rağmen ama bı yandan da korktum ya şekerim varsa ve bilmiyosam daha çok zarar verirse diye. Neeyse aile hekiminde 50 ml.lik yaptırdım benim biraz yüksek çıktı onlarda haftaya kadın doğuma git bı daha yapabilirler dedi bı daha yaptırmak ne kadar mantıklı bilmiyorum tekrar içecek içmek yerine kandan bakıp ona göre diyet vermeleri daha mantıklı geliyo bana. Ve birde çoğu kişininki kandan bakılmış şekere benimkini parmaktan olctuler acaba ondan dolayı da fark eder mi benim ilk sonuç 88 cikti glikozu içtikten bı saat sonra tekrar ölçüldü ve 190 çıktı sizin sonuçlar nasıl kızlar sizce bı daha yaptırsam mi yüklemeyi yoksa dediğim ki kanda açlık tokluga baktirip ona göre diyet mi yapsam??
Mhr13 Fidan47 iki sefer yaptırma konusunda birşey diyemem. Ama mutlaka yapılması gereken bir test ve çok çok çok tehlikeli bilinmediği sürece. Bir hafta arayla sonuçlarında bir değişiklik olcağını sanmıyorum ordaki sonuçlarını götürürsün. Zaten bu test vücudun şekere verdiği tepkiyi ölçüyor tekrar da yaptırsan aynı hesap diye düşünüyorum tabiki doktorun ve bir anne olarak sen daha iyi bilirsin 🙂
Elifaltun nur29 bebegin gelisimi 1 hafta onde gidiyor 2 doktorda oyle soyledi o yuzden yaptirdim acikcasi zaten gunluk hayattada sekerli gidalar yedigimiz oluyor o yuzden kafamda soru isareti kalsin istemedim
shryldrm Lalihhhh 50 veya 75 diye değişiyor bilgin varsa hangisiyle yapacaklarına dair alıp yanında götürebilirsin evet ☺️ Hayırlı sonuçlar alırsın İnşAllah
gamzosgamzos Mhr13 ahaha bende seker yuklemesi yaptiracagim gun icecegi durum yapmistim resmen katil muamelesi yapmislardi her mesaja gulen surat emojisi attim sadece herkes o gun profosor olmustu canan karatay diyip durdular normalde canan karatayin dediklerinede yasi ilerlemis artik sacmaliyor diyorlar madem bu kadar kiymetli Canan hocanizin dedikleri herseyine uysaniza 😂😂😂
Mhr13 gamzosgamzos o zaman ekmek de yemesinler o canan karatay diyrnlerin hepsi bir oturmaya birtabak baklava yarım ekmek yiyor 😀 Bana da öyle diyorlardı yok bebeğini mi öldürceksin yok düşünmüyo musun bende dedim bebeğimi benden daha fazla kimse düşünemez benim doktorum 25 yıllık meslek hayatı var ve öncesinde de 10 sene eğitimi ondan iyi biliyorsan daha eğitimliysen bundan sonra öuayenelere sana geleyim dedim yine olsa yine derim iyiki yaptırmışım asıl yaptırmamak düşüncesizlik olur. Çok özür diliyorum ama böyle kendini bi halt sanan çok bilmişlere laf söylerken çekinmeyeceksin hele ki anneliğimizi sorguluyorlarsa adamın ağzını yırtarım 😂