Edm merhaba , ben rehabilitasyon merkezinde öğretmenlik yaptım otizmli öğrencilerle çalıştım. Otizm hafif orta ve ağır düzey olarak seyreeder. Hafif ve orta düzeyler eğitime daha fazla dönüt verirken ağır düzeylerde ilerlemek biraz daha zordur. Her otizmli birey farkli tepkiler verir, farklı sorunlarla karşılaşır. Ama genel olarak, küçük yasta olanlar için isme tepki vermeme, göz teması kurmama, sallanma, dönen nesnelere bakılı kalma, tv’ye aşırı düşkünlük, konuşmada geç kalma gibi tepkiler görülür. Genel olarak takıntıları olur mesele kafasına koyduğu bir oyuncağı elinden almak oldukça zordur. Aşırı tepki verirler, hırçınlaşırlar. Rabbim yardımcınız olsun. Eğer çocuğunuz aşırı tv izliyorsa mutlaka çocuğunuzu tvden uzaklaştırın. Karşısına geçip renkli resimler gösterin , dikkat süresini ölçün. Göz temasını ne kadar kurduğunu anlamak için kendi göz hizanıza çeşitli oyuncaklar, çıngırak gibi dikkat cekici seyler getirip dakika tutabilirsiniz. Kolaylıklar diliyorum. Bol sağlık diliyorum.