Orange-sMom bu posttaki yorumlarınızı keyifle okudum 😀 hatta aynı minvalde post açmayı bile çok zaman düşündüm ama sonra genelin algı seviyesini düşününce her seferinde vazgeçtim.
Mesela bahsettiğiniz ultrason fotoğrafı koyup bebeğinin cinsiyetini soranlara deliriyorum. 6 yıl tıp eğitimi almış üzerine uzmanlığını yapmış doktorlar bilemiyor da kısır gününde uzmanlığını yapmış kadın mı bilecek? Doktor zamanı gelip emin olduğunda zaten söyleyecektir.
Bir diğer konu bahsettiğiniz erkektir yapar, dua et geçer, yuvana sahip çık. Bu da kadının kadına şiddeti bana sorarsanız. Neden hep bu yuva denen şeyin sahip çıkanı kadın? O zaman neden erkekler evleniyor? Belli bir yaşa gelmiş, annesi babası tarafından iyi yetiştirilmemiş, eğitim almamış birini ne yapsan adam edemezsin. Temel çok önemli. Hatta anne baba olmak için ehliyet verilmeli diyenlere kızanlar olsa bile bazen haklılar diyorum.
Çoğu yorumum eğitim, kadınların ayakları üzerinde durması, kendi değerlerimi bilmesi, erkek şiddetine boyun eğmemesi, çok bilmiş yuva kurtarmaya kendini adamış ne yaparsa sineye çek diyenlere eleştiriyi içeriyor baktığımda. Bir de dilimizi düzgün kullanıp, milli değerlerimize sahip çıkmakla ilgili ki hepimiz anne olacağız. Asgari seviyede bir eğitim ve kültüre sahip olmamız, dilimizi doğru okuyup yazmamız lüks değil zorunluluk.
Çünkü bu toplumu ayakta tutacak, ileriye taşıyacak nesilleri biz yetiştireceğiz. 10 tane doğurup nasıl olsa büyür demek marifet değil. Ben bu çocuğa maddi manevi ne verebilirim bilinciyle hareket etmek marifet.