Orange-sMom tam da bu konuda daha önce bir post vardı. Kadın 30 kilo almış, kocası beğenmeyip eleştiriyormuş vs. Ne yapacağım diyordu. Delirmiştim yorumları okuyunca. Aynı dediğiniz gibi doğum yapınca kilo verirsin, eski haline dönersin, kocanı pişman et kilo verip gibi saçma sapan cevaplar. Hatta biri çok kilo almışsın neden yedin dikkat etmedin diyordu. Bunlar nasıl kadın demeden önce nasıl insan dedim?! Nerede yetişmişler, bu kafaları nerede edinmişler diye diye sinir olmuştum.
Neden kadın, bir erkek onu aldatmasın, fiziksel özellikleriyle beğensin diye ödün vermek veya çaba göstermek zorunda olsun ki? Bu çocuğu kendi yapmadı bir babası var. Tüm yönleriyle ortak sorumluluk içeren bir süreç hem hamilelik hem anne babalık. Kilo alır, verir kimseye yargılamak düşmez. Kilo aldı diye eşini beğenmeyecek “ahlak yoksunu” adam da ne hali varsa görsün. Bu ahlak yoksunlarını kabullenmek ve kendimizi onlara beğendirmek zorunda değiliz. Tiniyeti buysa eşi ne yapsın? Annelik her yönüyle çok özel bir duygu. İsteyen herkes yaşasın inşallah ama annelik ile bir kadına kutsallık atfedilmemeli. Ne yani çocuğu olmayan kadın bir sınıf altta mı yer alıyor örümcek kafaların kast sisteminde? Kadın bir birey olduğu için değerlidir. Kendi özellikleri nedeniyle değerlidir. Bu yüzden bir erkek tarafından hiç bir şekilde şiddet görmeyi kabul etmemeli, hemcinslerine köstek değil destek olmayı bilmelidir. Ataerkil kafa yapılarını bırakıp insanı öncelemeyi bilmeyen anneler de çocuk yetiştiriyor ya ona üzülüyorum esasen.