tazeanneeeee “Mahfolacaksın. Yandın kavruldun.Ah bi de doğunca gör.Sütün var mı yetiyor mu? Biraz zayıf gibi,benim sütüm bi sıkardım fışkırırdı ileri.Sağardım bluzlarım ıpıslak olurdu.Memelerin de küçük gibi. Aaa ağlıyor mu aç bu çocuk,yazık yetmiyorsa sütün mama ver nolcak olsun yazık.Göbeğin de inmemiş ikizi mi kaldı?…”
Bunlar en basit,en yakın, göya bende yaşadım bilgin olsun diye söylenen ama çıplak elle insan boğacak hale getiren, lohusa yeni annenin nasıl moralini bozsak da sütünü kestirsek diye düşünen “mahfolacaksın klubü üyeleri”nin genel sözleri.İlk 20 gün dinledim dert ettim. 21. Gün salonda birini feci tersledim,bi daha laf eden olmadı 😂
Bunun eş,anne,kayınvalide,görümce,elti,komşu versiyonları da var.Takmamak dert etmemek lazım.Gündemleri bebek-süt-anne olduğundan konuşurlar. Aynı öss girecek ailedeki yiğen gibi,evlenecek çift gibi bir gündem olur.
3 tane doğurdum, ayrıca 23 aylık neredeyse 2 yaş oğlum var. 5 aylık gebeyim. Hala bana akıl vermeye çalışanlar var.Bir çoğu da güzel niyetli değil. Daha önceden kaybım var diye “ Allah sağlıkla kavuştursun” diyeceğine; “ya bu da ölürse napcan” diye densiz densiz konuşup sonra terslediğimde “ya seni düşündüğümden sonra üzülme diye diyorum” diye laf çevirmeye çalışanlar da var.
Yenidoğan bakımı değil sadece 1 insan evladına bakmak, yetiştirmek elbette zor.İlk 6 ay oğlumu kangru ile taşıdım, wc gitmeye 1 dk kovaladım.İlk 1 sene kesintisiz uyuduğum 1 saat sayılıydı.Sütüm kesildi,geri getirdim.Defalarca meme reddi ve mastit yaşadım.Yoğun bakım dönemlerimiz oldu.Her dönemi ayrı zor ve apayrı güzel. Bence bebek sahibi olmak isteyen, aklı selim hamile olan anne adayları veya eşi hamile olan baba adayları sanmıyordur ki bebek bakmak çocuk büyütmek kolay iş. Bunun uykusuz,yorgun,bitkin ayları olduğunun bilincindedirler.Aynı bilinçteki insan ne kadar güzel bir mucize olduğunu da bilir diye düşünüyorum.
Öyle böyle diyenleri takmayın.Zoru da var,kolayı da var.Her bebek her anne her baba farklı dinamiğe sahip.