Selinbam Deletedmom417 istediğinizde toksoplazma testi yapıyorlar kan veriyorsunuz onun içinde ve bir kez geçirdiysrniz bi daa geçirme riskiniz yok istersen test yaptır ona göre ya rahat ya dikkatli davranırsın bundan sonra 🙂
entomologist Gulbahar35 eldivenle dokunabilirsiniz… benim toksoplazma antikorum olmadığı için doktorum çiğ et tavuk balık hiçbirine çıplak elle dokunmamamı söylemişti…
OzgeSahin2 Deletedmom417 suan 10 haftalik hamileyim cigkofte yedim hemde sadece bitane 😭Test yaptirdim toksoplazma aktif cikti bebekte sakat doguma neden oluyormus.Aldirmayi asla dusunmuyorum cig ete dokunma nolur yesilliklerini bolca yika ve cigkofte yeme 🙁
Deletedmom417 OzgeSahin2 çiğ köfte mi yedin bende yedim geçen gün allahim yaaa 😭😭😭ben bilmiyrodum ama 😭😭😭yarin yaptricam hemen
Baharem nev_hena an OzgeSahin2 hayatım sadece bir tane çiğ köfte yediğin için mi bu hastalığı aldın vücuduna. Doktorun böylemi dedi ?
Guluss35 Gulbahar35 dokundukdan sonra ellerini iyice yıka bişi olmzz bi bakteri var ondan dolayı diolar ciğ etten geçiyo ama iyice yıkarsan bişi okmaz
OzgeSahin2 Deletedmom417 iste hafta ilerledikce seni uzmek istemem ama bulasma riski daha fazla hemen doktora git lutfen test sonucu 1 haftada cikiyor
Myssr Deletedmom417 haftaniz buyuk olsa da sıkıntı sakin oyle dusunmeyn hep sikinti antibiyotik kullanmak zorunda kaliyosnz fakat soylede bisi var. 3 gun buzlukta durmussa ölüyo da diyolar
OzgeSahin2 OzgeSahin2 cok uzun suruyor sonucun cikmasi suan dogurana kadar antibiyotik kullanmaya mahkumum…
Wonderanne Gulbahar35 yap yaptıktan sonra ellerini ve kıymanın değdiği her şeyi güzelce yıka bir şey olmaz insaAllah
Nur1126 Gulbahar35 elimde egzama var bana da çok dediler ben egzamam olduğu için normalde de dokunmam eldivenle yaparım bütün et yemeklerini
Susaminannesiii Gulbahar35 daha önce toksoplazma atlatmadıysanız cok dikkat etmelisiniz. köfteyi yapsanız bile ellerinzii güzelce yıkayın ben sonrasında kolonyagıda sürüyorum allahın izniyle bu sekilde yapıyorum.
Susaminannesiii Burcinisp88 doktorlar zaten söylüyor kendim saglıkcıyım zaten biliyordum hatta doktorum bana atlatıp atlatmadığıma bakmak için antikor testi yaptırdı toksoplazma rubella.. Gbi hastalıklar için mesela rubella geçirmişim bagısıklıgım var ancak toksoplazma cig etten ve hayvanlardan bulasan bir hastalık daha önce geçirmemişim bagısıklıgım yok gebeliktede allah vermesin riskli. bu nedenle cok dikkat etmem gerektigini söyledi. Cig ete dokununca elimi bol su ile güzelce yıkıyorum kendşmde ekstra kolonyagı sürüyorum. Yalnızca cig et degil sebzeleri de hayvan dıskısı bulasma riski için bol su ile yıkayıp tüketmek gerekiyor.
OzgeSahin2 Susaminannesiii hangisi pozitif olunca bagisiklik kazanilmis oluyo kuzumm bidaha yazar misin?
Burcinisp88 Susaminannesiii aynen öyle benim dediğimde o zaten. Doktor söylüyor. Eğer doktor bir şey demiyor ise insanları korkutmak ne derece doğru😊 sağlıklı günler dilerim