Yasminahmet balyanakoglum doktora yan etkileri anlattım bana alerji olmuşsun dedi ben de anlamadım canım
Leblebininannesi Lara44 ben 2017 de olmuştum doktorum gerek yok dedi olmadım. Bi doktorunuza sorun yaptırın derse yaptırırsınuz gerek yok derse yaptırmaZsınız. Onun koruyuculugunun devam ediyor olması lazım
Evlatkokusu3421 Benim ilk hamilelik ilk aşımı 17 haftamız da olduk çok ağrıdı kolum 2 gün boyunca sonra kendine geldi ikinci dozumuzu 27+ 2 de olduk kolum ilkin de olduğu gibi ağrımadı şükür iyiyiz dün olmuştuk korkulacak birşey yok
Evlatkokusu3421 Bu arada doktorlar yapmıyor bulunduğunuz yerde aile hekiminden hemşireniz arayıp gelin diyor bunu doktorlarda biliyor hatta bana doktorum seni arayacaklar git aşını ol denildi geç kalınmamışsa yapın
Ftmhsyn92 Kolunu kaldıramayacak kadar ağrı olmadı hatta hiç olmadı desem yeridir,çok basit bi aşı hiç korkmayın
G-ebe- HappyMom merhaba.sanırım baya akıl karıştıran bir konu olmuş.ben hem 15+4 haftalık gebe hemde ebeyim.tetanoz aşısı eğer diğer gebeliklerde tam doz tamamlanmadıysa baştan uygulanıyor.net e yazsanız da kaç yıl koruyuculuğu olduğunu görebilirsiniz.fakat biraz karışık bi konu.net olması için 18-20.haftlarda ilk doz için sağlık ocağına başvursanız ebeniz size hangi Aralıklarla gelmeniz gerektiğini yazar.toplamda 5 dozu yaparsanız ömür boyu koruyuculuğu var.tamamlandığında ne bir dahaki gebelikte nede herhangi bir yaralanma,batma durumlarında yapılmasına gerek kalmaz.öncekilerde kaç doz olduğuna emin değilseniz de yapmanız yararınıza olur zararı yok.sadece özellikle ilk uygulamadan sonra 1-2 gün ciddi ağrı hissedilebilir.
balyanakoglum G-ebe- merhaba size sorayım ben ilk dozu cuma günü oldum ve ilk 3 gün kolum bile kalkmadı ateşim çıktı halsiz yattım. Hala daha 5.gün olmasına rağmen kolumu tam kullanamıyorum. 2. Doz da böyle mi olacak 😭
G-ebe- G-ebe- balyanakoglum herkeste aynı etkiyi yapmıyor.ama genel bilgi ilk dozda bu şekilde ağrı yapar sonra yapmaz.nadiren 2. de de hissettirir ama genelde ilk doz kadar ağrı olmaz
Oozzee İlk gebeliğimde (2018) iki doz olmuştum; ilkini 17 haftalıkken, ikincisinde sanırım 25 haftalık falandım tam hatırlamıyorum. Şimdiki gebeliğimde doktorum yaptırdığım aşılar yakın tarihli olduğu için gerek görmedi, yaptırmıyorum.
DidemTanem Tuba59 bende 5 yıl önce ilk hamileliğimde yaptırmıştım, bugun aradılar tek doz yapalım yeterli olur diye
gizem_sqlm Ben ilk dozumu vuruldum ama bende kol ağrısı aşırı ateş uyku kemik ağrısı yaptığı için doktorum alerji yapmış 2. Kez vurulma dedi 🤷♀️
busrasentas HappyMom ben 20. Haftada ilk dozu vurundum. Kolum acayip şişti ve ağrı yaptı acısından çok ağladım 1 hafta çektim sonra doktora gittim enfeksiyon kapmış dedi hiç ilaç kullanmamıştım antibiyotik içmek zorunda kaldım istemeyerek de olsa😞 Şimdi 2. Dozu vurunmak istemiyorum tekrar aynı şey olur diye büyük ihtimal vurunmayacağım sol kolumu 20 gün kullanamadım neredeyse 🤦🏼♀️
Eceslh Lara44 benim geçen yazın yanıktan dolayı tetenoz aşısı olmuştum doktoruma sordum daha bi sene bile dolmadı dedim 1 doz olcaksn o zaman dedi .. ben yinede sakınca olmassa 2 doz olsam sıkıntı olurmu garanti olsun dedim gereksiz bosuna hç bi anlamı olmaz dedi