Rmysa23 yaa estagfirullah ☺️Memnun oldum esas sormanıza. İlk bebeğime 4 ay hiçbi eğitim vermedim çünkü gündüz 11 de gaz sancısı başlıyordu akşam beşte kolik atağı gelip 11 de bitiyordu hiçbişekildr uyumuyordu. O yüzden yorulduğu için geceleri hiç uyanamıyordu ondada ben saat başı alarm kurup uyandırıyordum.
gebeliğimde çok güzel bir hocadan uyku bebek bakım kişisel bakım gibi eğitimler aldım(yardım edecek kimsem yok bebek bakmayıda bilmiyorum)
o bana uyku düzeni hakkında ; eğer bebeğin gece kendi uyanmasını beklersen bebek açlığı hissedip sürekli uyanmak emmek ister, ama eğer onu kendi belirlediğiniz saatte uyandırırsanız , benim karnımı doyuran beni düşünen var diye bebek uyanmaz , belli zaman aralıklarıyla geceleri emzirme saatlerinin arasını açarsan bebek bunu farketmez bu şekilde gece deliksiz uykuyu öğretirsin, gece uyuyan bebek gündüzde kendi rutinini oluşturur demişti öylede oldu.
tam dediği gibi uyguladım hep ben uyandırdım. Birinci atın sınunda mesrla uyandırma saat aralığını 2 ye çıkarmıştım sonra 3-4-5-6-7 ve en son 8 yaptık. Zaten 4 ay itibari ile bebekler 10 saat beslenmeden gece uykusu uyuyabiliyor.
ama alıştırırken asla odada telefon ışığı dahi olmadı karanlık ve sessizlikte uyudu hep.
akşam 7- sabah 7 halen uykusu sadece gece 11 de rüya beslenmesi yapıyor 4 aylıkken gunduz 1 saatten 4 uykusu vardı sonra 1.5 satten 3 uykuya düştü şuan 2 saatten 2 gündüz uykusu var.
Bebeğim 3 aylıkken çol büyük bi stres yaşadım sütüm kesilmek üzereyken humana still tee ile tanıştım. Sabah kahvaltılarda 2 yumurta bol dereotu zeytin kavrulmamış kuruyemişler, öğlen bulgur bol su akşam sade yeşillik gibi bir listem ayrıca gunde 3 bardak humana ve rezenem vardı sütüm fazlasıyla geldi bu konuda gözüm kapalı humana derim .
göğüs yarası yaşamadım ama bebek ilk doğduğunda damak yapısı sert oluyor ve sert emiyor bu yüzden göğsüm morarmış çok acıyordu ben sadece lanolin kullandım. Gumuş kapak kullanan varmış onları bilmiyorum o yüzden bişey diyemicem ama emzik biberon silikon göğüs ucu vs hiçbişey kullanmadım sadrce 15 gun falan lanolin kullandım.
özellikle ay şöyle olsun böyle olsun demedim bıraktım bebeği yere kendi keşfetti herşeyi, zorlamadım hiç uyusun diye, ilk dört ay zaten kucağımdan inmedi( bebekler ilk dört ay hala kendini anne karnında hissettijlerinden anneden uzaklaştıklarında dahada huzursuzlanıyorlar) hep bana bitişikti. 4. Aydan sonra zaten bana tamamen doydu istesemde tutamadım. 9 aylıkkende odasını ayırdık mesela
şuan kendi kendine yemeğini suyunu içen bir bebek
bu şekilde :) inşallah aklınıza takılanları tam yazabilmişimdir