81anne Hiranurunannesiii daha önceki gebeliğinizde varmıydı açılmanız yoksa bundamı oldu siizin kısalma?
Hiranurunannesiii 81anne Hayır, ilk gebeliğimdi. Rahim ağzı yetmezliğim varmış, maalesef. Açılma, kısalma ve hunileşme vardı, acil serklaj olmuştum 23.haftada. Doktorum bundan sonraki gebeliğimdede önlem amaçlı 12-14.haftalar arasında dikiş atılacağını söyledi.
Kubrayy 81anne banada yetmezlikten şüphelenmiyoruz dediler..benn hamilelikten önce bütün enfeksiyonlara baktırdım çıktı da ,tedavisini oldum.. gebelikte 11.haftada doktorum o çıkan enfeksiyonlarım için tedbir amaçlı baskılayalım dedi antibiyotik kullandırdı.. geçenlerde de vajinal kültür aldırdım.. sizde arada bir hatırlatın.. ben şimdi 23 haftalık oldum.. korkuyla geçti benmde hamileliğim ama şimdi biraz daha rahatım..korkmayın bi kere oldu diye olacak değil işte insan o şoku atlatamıyor yaşayan bilir o psikolojiyi..ama bende tedbir amaçlı 14. Haftadan beri 2 haftada 1 rahim ağzı uzunluğuma bakılıyor 26 da son kez bakılacak .dediğim gibi doktorum şüphelenmiyor ama tedbir olarak.. sizde buna dikkat edin bence ve eğer yaşadığınız şehir imkanlar bilmiyorum ama perinatoloğa gidin mutlaka..kendinizi daha güvende hissedersiniz.. doğumunuz kaç saat sürdü?
81anne Kubrayy hamile kalmadan önce nasıl baktırmıştınızki enfeksiyonlara? Bide antibiyotik tedavısını ne kadar süre ve hangi haftada kullandınız? bende en son 12+3 de ölçtürdüm 39 mm çıktı uzunlugum gayet iyi dedi. Vajinal kültür hiç yaptırmadım onu bir keremi yaptırdınız siz. Çok soru sordum kusura bakmayın benım şöyle oldu 16.haftamda suyum geldi hemen dogum başlamadı benım 18 e kadar bekledik hiç bir düzelme yoktu artık anne hayatı riskliydi hapla düşürdüler öyle normal dogum yaptım ben sizin nasıl oldu ? Şu 18.haftamı geçirene kadar başımda hep bir ağrı ve korku olucak sanırım
Kubrayy 81anne benim kanamalarım olmuştu başlarda ⅘ kere sonra kanama kesildi derken kasılmalarım başladı 16. Haftada.. pıhtı bile düşürdüm bi kaç kez içerdeki kan pıhtılarını atıyordu vücudum.. doktor çağırıp bakıyordu rahim ağzında bişey yoktu.sonra 2 hafta çok sık kasılmam devam etti hiç bişey kesmedi en sonda 2 gün sancılı gezdim bilememişim doğum sancısıymış.. sabah öyle uzanırken pat diye suyum boşaldı birazda kan gelmişti.. tabi ben suyu farketmemişim.. bana seni riske atamam hemen doğuma alalım dedi doktorum.. doğumu yaptırırken de zaten enfeksiyon gördü sanırım plasentada falan.. şimdi şöyle sürüntü alıyorlar vajinadan orda bütün enfeksiyonlarına bakılıyor ,bende çıkan enfeksiyon için antibiyotik vermişti gebelik öncesi ..sonra üstüne gebe kaldım perinatoloğum 11. Haftada yine antibiyotik kullandırcam en azından enfeksiyon oluşmasın baskılayalım dedi.. (daha önceki enfeksiyonuma uygun olan antibiyotik 7 gün süren bişeydi biri,biride 2 tane 1 gün diğer gün 1 tane aldım bitirdim) beni perinatoloğum çok güzel yönlendirdi hep .. şimdi de işte rahim ağzıma bakılıyor ne olur ne olmaz diye bir kere ileri hafta düşüğün olunca akla ilk gelen rahim ağzı yetmezliği çünkü. O yüzden siz vajinal baktırın olur mu karından da olmaz.. benm suni sancıyla doğumum 6 saat sürmüştü doktorum eğer yetmezlik olsa açılırdın ve ağrısız düşük yapardın dedi ama benim öyle olmadı 2 gün evde ağrım vardı geceleri özellikle sürekli kasılıyordum ama tecrübesizlik hemde kısmeti yokmuş yavrumun..hiç üzülmeyin bazı insanlar anne olmak için daha fazla mücadele ediyor ama inşallah bizde o sevgiden mahrum kalmayız Allah çok büyük bazı sınavlar verilir ki bazı şeylerin kıymeti daha çok anlaşılsın..
Kubrayy 81anne birde kesenin yırtılmasına sebep bi kaç enfeksiyon var zaten onlara bakılsa yeter doktorunuz bilir..her enfeksiyon buna sebep olmaz heralde.idrar yolları enfeksiyonuda erken doğuma sebeptir mesela sizdeki belki oda olabilir
yumukeller Subuss6 Rabbim sağlıkla kucağımıza almayı nasip etsin inşallah. Ben suan 22. Haftamdayim hamileliğimin başından beri kahverengi kanamalarla sorunum var. 7. Ve 18. Haftamda yaşadım. 21+3 de kırmızımsı kan geldi ve az da gelmedi. Doktora gittik hemen çok şükür bişey yoktu bebeğimde. İçerdede bı kanama yok dedi. İğne vurdu bol bol yat dinlen dedi. Bugün kontrole tekrar gittim. Kahverengi kanama hala devam ediyor. Korkma dedi doktorum bebeğin gayet iyi. İnsallah kimsenin bebeğine bişey olmaz. Rabbim onları bizlere bağışlasın
Subuss6 yumukeller Ayy inşallah bişey olmaz gerçekten içime bi nebzede olsa su serptiniz doktorda çok rahattı bişey yok bebeklerde dedi ama işte bunu kendime anlatamıyorum 🥺 Rabbim bağışlasın evlatlarımızı kimseye acılarını yaşatmasın 🙏🏻
yumukeller Subuss6 amin inşallah. Bnde çok korktum özellikle o kırmızı kanı görünce. Sırf o korku stres yuzunden bebeğin hareketleri durmuş. Doktora gittik. Biseyin yok korkma şuan oynuyor hissediyormusun dedi. Yok dedim hissetmiyorum. Ki normalde çok rahat hissederdim. Sen bı kendine gel hissedeceksin tekrar dedi. Gerçekten üstümden o korkuyu atinca yarım saat falan sonra hissettim tekrar. Yani stres korku bebeği çok etkiliyor o yüzden artık doktora sonsuz güven duyup hep iyi düşünmeye calisiyorum etkilenmesin diye🙏🙏
Subuss6 yumukeller evet ya cidden ultrasonda hareketli olurlardı bugün hiiççç etmediler etkisi olmus olabilir hatta doktor uyandırmaya çalıştı gelmişken cinsiyette bakalm diye ama yok hiç kıpırdamadılar
81anne Kubrayy benımde aynı sizin gibi oldu kubra hanım başlarda hep kanamayla geçirdim öyle yogun pıhtılar düşürdümki hatta düşük yaptım sandım kese etrafı kanama alanım vardı dışarıya geliyordu sürekli sonra kanama alanım geçti herşey normal dediler. 2 hafta sonra suyum geldi kendiliğinden benımde yine kanamayla bir geldi su olduğunu anlamadm yine kanamam basladı sandım doktora gittiğimde öğrendim doğumumu perinatologda yaptım bende bana hiç enfeksiyon vs demedi 10 kadında bir görülür ikinci gebeliğinde aynısını yaşama olasılıgın çok düşük dedi raporlarıma hep yazmış rahım ağzı yetmezliğinden kaynaklı degıl serviks uzunlugu normal uzunlukta diye ben de kendim için düşünmüyorum rahım ağzı yetmezliği oldugunu çnkü gebe kalmadan önce ölçümlerim yapıldı serklajlık durum yok dedi tabikide yine her gittiğimde baktırıyorum. Bu gebeliğimdede kese etrafı kanama alanı yaşadım o yüzden de çok korkuyrm ama yogun bi kanama geçirmedm çok şükür doktorum banada verdi antibiyotik enfeksiyon kapmamam için 9.haftalıkken snra hatta 11 haftalık 1 kutu daha kullandım . Ama çok korkuyrm enfeksiyondan siz vajınal enfeksiyona bir keremi baktırdınız? Benımde kesem yırtılmış zaten öyle dediler sizindemi yırtılmıştı
Kubrayy 81anne tabiki yırtıldığı için su geldi zaten .. erken membran rüptürü deniyor buna.. antibiyotik kullandıysanız korkmayın.benmde 6. Haftada kanamam oldu bunda da ama sonra olmadı bi daha Allah korusun inşallah olmaz bundan sonrada ..korkmayın o zaman bence dua edip başka şeylere odaklanın o haftalar banada zor gelmişti .. ilerledikçe rahatlarsınız zaten enfeksiyon ağrı yapan birşey şimdi olsa anlarız.. sizin haftanız benden geride sanırım ? Ben psikolojik mi yoksa fiziki bi durum mu bilmiyorum ama 18 den önce arada karın ağrılarım bel kalça ağrılarım oluyordu şimdi mesela yürüyüş falan yapıyorum.. kendinizi çok dinlemeyin motive olmaya çalışın çünkü stres gerçekten büyük faktör.. bu süreçler geçicek hiç kolay değil biliyorum ama olumsuz düşünmek hiç birşeyi önlemez. Perinatolağa gidiyormuşsunuz zaten ne güzel ona güvenip onu dinleyin..
81anne Kubrayy yok ilkinde gitmiştim canım ama şmdi önlem amaçlı tekrar gidicem 13 haftalık olduk tam 15 haftalıkken yine bir kere gidicem perinataloga genel kontrol olarak. Vajinal kulturude yaptırayım ben içim iyice rahatlasın :) peki enfeksiyon için hap kullanıyormusunuz siz?
81anne Kubrayy bu arada benımde kalça ve bel ağrım oluyor arada rahımde batma gibi ama doktorum çok normal hormonların değişiyor dedi. Siz hep yatıyormusunuz peki nasıl geçiyor günleriniz?
Muzikk Subuss6 canım cok gecmıs olsun daha cok enfeksiyondan oluyor kahve leke ben 33+3 oldum hala kan gelebılıyor fitil kullanıyorum saten doktorun önlemını almıs kendini yorma çokta kafaya takma ınsallah bişey olmayacak
RabiaMG Subuss6 bende 13+4 de kanama yasamistim hic riskim yoktu ama temizlik yaptm 3 4 gun sonra kanamam olmustu. Ben nerdeyse 2 ay annem ve kayinalidemde kaldim ilk zamanlar yemek wc disinda kalkmadm sonra riskim gecti cok sukur. Yaniniza birinin gelme ihtimali varsa daha iyi olur dinlenmeniz icin. Uzanip dinlenin ilaclarinizi alin İnsallah bian once atlatirsiniz Allah Sifa versin🤲🏻
Subuss6 RabiaMG lavabodan baska kalkmıyorum rabbim kimseyi korktuğuna uğratmasın inşallah teşekkür ediyorum 🙏🏻
RabiaMG Subuss6 benim kasilmam olmustu ve kirmiziydi sonra kahverengiye dondu. Kahverengi onceki kanama oluyormus bol bol dinlenin ama cok gecmis olsun.
Btl_89 Subuss6 canım geçmiş olsun benimde geçen hafta oldu 14 haftalıktı gittim bebek iyiydi gerileyen yolundaydı ama aşırı derecede idrar yolu enfeksiyonum vardı iki tane ilaç verdi bir haftada geçti kendi doktoruna git idrar tahlili filan yaptır korkma dua et dinlen hiç bişey yapma tuvalete kalk bi tek bol su iç
Subuss6 Btl_89 bende bi idrar verip bakıtayım en iyisi ilişki kaynaklı enfeksiyon kapmıs da olabilirim 😕😕 bu aklıma gelmemişti hiç
Kubrayy 81anne yok hayır 11. Haftada önlem amaçlı kullandım bitti .. enfeksiyon yok kafaya takıyosun diyo doktor .. bende üzerine düşmedim..