matrushka Bosa eziyet cekmek nedir? Cok yanlis dusunuyorsunuz. Arkadaslarinizda keza oyle, sizi bu denli korkutmamalilar. Birincisi onlarin dogumu “eziyet” oldu diye sizinki de olacak diye bir sey yok. Ikinci olarak sezeryani keyfi yapan tek ulke turkiye ve anlam verebilmis degilim. Son 10 yilda asiri populer oldu. Dogumun en normali adi ustunde normal dogumdur. Sezaryen sadece acil durumlarda yapilmali, buna annenin panik atak derecesinde korkmasinida dahil ediyorum. Insanin yavrusu soz konusu oldugunda emin olun eziyet olmuyor, kucaginiz onca sancidan sonra doldugunda emin olun acilar kayboluyor ki epidural diye bir sey var. Hem, bebegin cikis anindaki rahatligi bir seye degismem 😂 Korkunuz varsa psikolojik yardim alin derim, emin olun saglik probleminiz yoksa normal dogum bebeginiz ve sizin icin en sagliklisi olacak. Bu arada, bebegin bagisikliginin normal ya da sezaryenle alakasi yok. Sadece sunu soyleyebilirim, fiziksel olarak normal dogmus (problemsiz) bebekler cok daha guclu bir sekilde boyunlarini, ellerini, ayaklarini kullanabiliyolar, ayni sekilde ilk gunlerde kafalarini kaldirabilmeleride dahil.