matrushka çok yanlış düşünüyorsunuz. Doğumun adı üstünde normal doğum. Sezaryen ise kurtarıcı ameliyat. Ters giden durumlarda sezaryen yapılarak anne bebek ölümleri engellenmesi amacıyla yapılan bir organizasyon. Sezaryen bir doğum şekli değil. Son 8-9 yılda çok popülerleşti çünkü kolay geldi. Doktorlar için kolay oluyor, bazı anneler için de öyle. Ama son yıllarda sezaryenin uzun vadedeki olumsuz etkilerinden dolayı, normal olanin geri dönmesi için tekrar normal doğuma yönlendirilmeye gidiliyor. Çünkü kadın doğum oranını düşürdüğüne kadar araştırıyor uzmanlar.