happycokie Akraba evliliği doktorunuzun dediği gibi her zaman risktir, bilinemez. Etrafınızda hem gayet sağlam çocukları olan hem de hasta çocukları olan ya da çocukları yaşayamayan akraba çiftler görebilirsiniz. Akraba olduğumuz kişilerle ortak hastalık genleri ya da sorunlu genler taşıyoruz ve akrabalar çocuk yaptığında bu genler bir araya gelip o hastalığı oluşturuyor. Yabancı birinde bu genin denk gelme olasılığı çok çok çok daha düşük. Akraba evliliğinde bir çocuğun sağlam doğmuş olması diğerlerinde sorun olmayacağı anlamına da gelmiyor, doğan her çocuk daha yüksek risk taşıyor. Maalesef bu konuda toplum bilinci çok zayıf. Bunu sizi eleştirmek için söylemiyorum. Bu konuda düşüncelerimiz taban tabana zıt ancak o ayrı bir tartışma konusu. Önemli olan insanların akraba evliliği yaparken aldığı riskleri bilmesi.