Akdenizbebisi bir çocuk doktoru olarak Fikrimi belirtiyorum sorunuza:eğer annede gebelik şekeri varsa ,takipleri düzenli yapılıp şeker kontrol altına alınmazsa, bebekte önemli sorunlar oluşabiliyor,ilki ve belkide en önemlisi, annede şeker Hastalığı olduğu bilinirse doğumdan sonra mutlaka bebeğe kan şekeri takibi yapılıyor, çünkü bebeğin kan şekeri düşebiliyor ve bu kan şekeri düşmesi fark edilmezse bebek havale geçirebiliyor ve bu durum geri dönüşümsüz zeka geriliği yapıyor, bunun dışında Kırmızı kan değeri bebekte çok yüksek olabiliyor ve bebekten kan boşaltmak gerekebiliyor, bazı kalp hastalıkları bu bebeklerde daha sık görülebiliyor, bunlar en önemlileri. Annede şeker hastalığı varsa alınan tedbirler bunların bazılarının riskini azaltır bazılarınında doğumdan sonra takibini sağlar ki gözden kaçmasın,ben 22 haftalık gebeyim, vakti geldiğinde hiç tereddüt etmeden bebeğimin sağlığı için yaptıracağım