Test tahmin yapıyor. Testin doğruluğu %85. Yani %15 yanılma payı var. Down sendromu teşhisi konulan her 23 kişiden birisi down çıkıyor. Yani oran çok yüksek değil. Yaş faktörü çoksa sonuç yüksek gelebiliyor. Eğer maddi durumunuz uygunsa 2500-3000 lira civarında bir ücret karşılığında NIPT (Bilinen diğer adı NIFTY) testi yaptırabilirsiniz. O testte sizden bir tüp kan alıyorlar. Yurtdışındaki laboratuvarlara gönderiliyor. Kanınızda şu an bebeğin DNA sı var. O DNA yani genler ayırılıp inceleniyor. Down riski %99 oranında belirleniyor. Amniyosentezle karnınızdan sıvı almak isterlerse bence sıvı aldırmadan önce bu testi yaptırın. Belki de temiz çıkar gerek kalmaz. Boşa amniyosenteze gitmemiş olursunuz. Ense kalınlığı yüksek çıkmış ama burun kemiği varlığı da önemli. Mutlaka bir ikinci doktora görünün. Ayrıca 20. Haftada radyolog ya da perinatolog tarafından yapılan ayrıntılı ultrasona mutlaka girin. Orada herşey biraz daha netleşir. Hiç bir test yaptırmamak bence sağlıklı bir kafa yapısı değil. Tevekkül başka önlem başka. Herkesin kendi tercihidir. İsteyen aldırır isteyen yaşatır. Buna kimse karışamaz. Yorum yapamaz. O senin kendi dünyandır. Her kararına saygı duymamız gerekir. Ama test yaptır demek aldır demek değildir. Seni nelerin beklediğini önceden bilmek tedbirini almak demektir. Özel çocuklar özel bakım ister. Diğerlernden farklılıkları olur. En başta eğitim ve sağlık giderleri daha farklıdır. Bunlara uygun zemin oluşturmak doğumda birden görüp aaaa öyle miymiş demekten bin kat iyidir. Hem kendini hazırlar insan hem de kendisi ile aynı durumda olan insanları bulur güç alır onlardan. Ama ben olumsuz düşünmüyorum. Dediğim gibi bunlar sadece birer tahmin. Tüm tahminlerin yanılma payı hep vardır. Uzun yazdım k bakma. Ama üzülme inşallah diğer sonuçların temiz gelir. Bu şekilde olan birçok kişinin mutlu sonuçlarla döndüğüne şahidim. Herşeyin hayırlısı olsun.