humakusum Zebrck Biraz uzun olacak anlatacağım ama sancıyı ve ağrıyı son iki gün hissettim canım ancak kasılmayı ara ara hissediyordum iş falan yapmıyorum hep annemler baktı Allah razı olsun binlerce kez onlardan ama mesela hafif ayakta kaldığım veya yürüdüğüm zamanlar böyle alt tarafta ağrı oluyordu ve karnımda bir yerde toplanma oluyordu o zaten doğumu başlatan rahim kasılmalarıymış ben bilmiyordum sanıyordum ki bebek sertleşiyor içeride sonra onlar sıklaşmaya başladı geceleri oluyordu özellikle ve günde en az 3 kere büyük ihtiyacımı gideriyordum kasılma olması çok lavaboya çıkmak alt tarafa baskı olması hepsini devlet hastanesindeki doktora söyledim bir daha olursa gel bu aylarda olabiliyor dedi bakmadan gönderdi en son artık kasıklarımda adet ağrısı gibi ağrı başladı ama ne uyudum ne oturabildim hemen gittik o anda yatış veriyoruz dediler kendimi doğumhanede buldum Rabbim kimseyi düşürmesin sadece dokuzuncu ayını doldurup zamanı gelenler evlatlarına sağlıkla kavuşmak için gitsinler inşallah oradaki doktorlardan da ıkındıranda vardı defalarca anlamadım deyip muayene edende sonra hocamızı çağıracağız dediler hoca geldi açılması yok hemen kasılmalar için penisiline başlıyoruz dedi Allah razı olsun o hocadan 2 gün boyunca 3-4 saate bir penisilin vurdular ve elhamdülillah kasılmalar durdu ama kasılma oldukça serviks boyu kısalmış ondan sonra bir hafta perinatoloji katında yattım hiçbir şey yapmadılar muayene edip doğumu beklemekten başka sonra bir sürü imza atıp çıktık kimseyi oraya da düşürmesin Rabbim Rabbim kimseyi bu yolda bırakmasın herkes sağlıkla evladını kucağına alsın inşallah
Duamucizem Salihsaliha ay korktum şimdi 17 haftada benm de 33 cm cıktı şuan 20+5 ayrintilida altan bakmadi ama rahîm ağzı iyi gözüküyor dedi böyle okuyunca korku yorum inanın ne yapacam tekrar mi altan ölctureyim gidip
Zebrck Duamucizem bana da alttan bakılmadı karından 30 mm denildi kaç gündür inanın bende korku içindeyim
Duamucizem Zebrck altan 33 mm dedi esnek değil dedi ilerleyen zamanda bakalım bi daha dedi 20 haftada ayrıntılı udrasyona girdim söledim perinatologdi iyi gözüküyor dedi işten bakti ama ölçü söylemedi
Ayysseeee Zebrck Aynen canım bizimden doktorumuz 28.haftayı görelim rahatlarız dedi ben 14.haftamdan bu yana gün sayıyorum 😆
Salihsaliha Kızlar korkmayın normaldir o zaman. Benim hunilesme denilen v şeklinde açılmaya meyilli olduğu için de alttan baktılar. O hunilesmeye rağmen üstten uzun görünüyordu yani o yüzden dedim. Gereksiz stres yaptırmak istemem doktorlar iyi diyorsa öyledir herhalde iki farklı doktordan bahsediyorsunuz sonuçta
Misafir1111 Zebrck benim 20. haftaya kadar hiçbir şikayetim olmadı hatta çok da hareketliydim. O haftaya kadar tüm muayenelerim karından oldu ve rahim ağzı uzunluğunun iyi olduğunu söylüyordu doktorum. Tesadüfen aşağıdan bakınca 25 mm.ye kadar düştüğünü fark etti. Yani yukardan ve aşağıdan sonuçlar farklı çıkabiliyor. Zaten daha sonra kısalma devam edince acil serklaj oldum
Zebrck Misafir1111 valla ben de çok hareketliydim düşük riskim yoktu kanamam olmadı böyle olmasını hiç beklemiyodum. Tesadüf vajinal nasıl baktılar allahtan bakmışlar
Huzme Ayysseeee bende aynı sizin gibi tuvalet dışında kalkmıyorum şeyi merak ettim bu yemek temizlik işini nasıl hallediyosunuz ،ben annemleri çok yoruyorum diye üzülüyorum 😔
Ayysseeee Huzme 2 bucuk aydır yatıyorum annem ve ablam sağolsunlar sırayla yanımda kalıyorlar kahvaltı yemek temizlik hepsini yapıyorlar ben sık sık tuvalete kalkıyorum onun dışında yatıyorum 😩 şu tehlikeli haftaları atlatalım hayırlısıyla yalnız kalıp ufak tefek işleri yaparım temizlikte haftada bir gün idare ederim.Sizin kaç haftalık şu an ? Rabbim sağlıkla kucağımıza almayı nasip etsin 🤲🤲🤲
Hacer_ikiz_gebe Zebrck canım üstten ve alttan muayene de cok fark cıkıyor mutlaka alttan ultrasonla baktır ben serklajlıyım her hafta alttan bakıyor doktorum yani senin herley normalse niye alttan bakmaya cekiniyorlar sonrasında geç olmasın rahim agzı uzayıp kısalabilir zaten 25 mm sınır onun altına düşmesi sıkıntı sen alttan baktır ona göre progestan ve dinlenme ile belkide normal sürecinde devam edecek gebeliğin böyle tedirgin olursun sürekli
Zebrck Hacer_ikiz_gebe bilmiyorum ki canım bi doktor bana kendini kasar mısın kasarsan bizde bişeyleri tetiklemeyelim dedi kendisi beni korkuttu karşımda güvendiğim doktor öyle diyince bende baktırmadım yani psikolojik olarak ya kasarsam diye. Diğer doktor da gerek yok dedi karından 36 mm gördü bir ay sonra kontrole gelebilirsin dedi şuan öyle arada kaldım ki. Dinleniyorum progestana da başladım ama iş yapmasam da evde ufak tefek dolanıyorum bi kaç hafta böyle idare etmeyi düşündüm kontrole kadar ama bu gidişle 10 gün sürmez ben bi daha giderim😕
humakusum Nuriiiiii alttan elle kesinlikle baktırmayın arkadaşım ben 10 güne yakın hastanede yattım her gelen doktor daha doğurmadın mı diye bakıyordu resmen bana Allah korusun korktuklarımıza uğratmasın Rabbim ama en son kendi isteğimizle imza attık çıktık artık psikolojimizi bozmuşlardı hiçbir şey yapmıyorlardı zaten özele gittik doktor alttan elle muayene ettiklerini duyunca resmen doğuma uğraşmışlar dedi en son imza atıp çıkacağımız zamanda doktor alttan muayene etmemi ister misin bir daha bakalım dedi hayır dedim istemiyorum yerinde olsam bende istemezdim orası esnek olduğu için biz elle baktıkça rahim ağzı açılmaya başlıyor dedi dalga geçer gibi madem öyle niye gelen giden elle baktı o kadar garipler ki gerçekten bizim için evlatlarımız tek sonuçta o gebeliği senelerce bekledim tedavisini heyecanını ben yaşadım ama onlar için biz binlerceyiz ve kendi aralarında bizim durumumuzu dalga geçerek bile konuşabiliyorlar doktor ultrasonla alttan bakarken gülerek diğer asistanı çağırıp aa gel bak bak ayağı burada bu patlatır suyunu ye gülüyordu Allah’ım korusun onların dedikleri olmayacak inşallah evladımızı sağlıkla kucağımıza alacağız Rabbime sığındım hep ondan istiyorum duayla hepimizin evladını muhafaza etsin ve sağlıkla kucağımıza almayı nasip etsin
Huzme Ayysseeee 33 haftalık benim ki de . Sürekli yatmak çok iyi geldi . Doktorumda farkında. Ama bu minnet duygusu . Onları yorduğum için çok üzülüyorum . İnşallah size de bana da , bu durumda olan herkese Allah güzel günler gösterir.
Misafir1111 Zebrck detaylı ultrason sırasında bebeğim poposunu iyice aşağı bastırmıştı. Perinatolog kuyruk sokumunun birleşim noktasını net görmek istiyorum bel açıklığı olmaması açısından dedi. İzin verirsen aşağıdan bakayım dedi. Ordan bakınca fark etti. Yani onun işini sıkı tutması sonucu kurtuldu bebeğim. Yoksa hunileşme bile başlamıştı. Birkaç hafta içinde fark etmeden kaybedecektim belki
Zebrck humakusum hay allah ya insanı ne hale sokuyolar 😔 bana o da teklif edildi doktor elimle hissedebilirim dedi açıklığı kabul etmedim diğer doktora güvenmeyi tercih ettim rabbim bize yardım etsin şu günler geçsin inşallah
Nuriiiiii humakusum seni çok iyi anlıyorum canım amin inşaallah, her şey Rabbimize kalmış doktorlar sadece vesilesi.. Progesteron fitil, bol su içmek ve dinlenmek başka çaresi yok.Doktorda bi yere kadar
humakusum Zebrck amiin inşallah Allahın izniyle dualarla büyüsün bebeklerimiz sağlıkla kavuşalım inşallah canım
BusraDevlet83 Zebrck 2,5 cm den aşağısı risk oluşturuyor diye biliyorum. 17+5'im. Benim 3,5 dr iyi dedi. Ha bu arada gerekli tedavi ve istirahat ile uzun haftalar dayananlar var.
Bebeklerim- Zebrck benimde23 hafta 10mm acıklıgım vardı hastaneye yatısım yapıldı ama enfeksiyonum ve ikiz gebelik oldugu icin serklaj dikiş atılmadı 24. Haftamda bebeklerinde gelisimi iyi oldugu icin ciger gelistirici yaptılar bi süre hastanede yattım o arada 7 mm 10mm arasında oynuyodu defalarca alttan baktılar alttan bakılmasından korkma canım doktorlar ona göre dikkat ediyolar zaten sonra kontrollere basladık haftalık ikinci gitmemde 5mm e düşmüstü bi daha yatırdıkar sonra tekrar cıksbildim hamd olsun ve suan o acıklıkla 33+5 haftalık olduk bile sükürler olsun ve sunu belirtmek isterim moral cok önemli lütfen hep moralini yüksek tut hiç bi zaman karamsarlıga düsmemeye calıs illaki üzülüceksin o elde degil ama kendini hemen topla bebegin icin ☺️ Dikişsiz bi sekilde bu haftalara kadar geldim inşAllah sende 30 lara 36 lara gelirsin 🤲🏻
Zebrck Bebeklerim- maşallah canım sağlıkla kucağına alırsın inşallah darısı bizlere o haftaları görmek ümidiyle
humakusum Nuriiiiii aynen öyle canım inşallah bu sıkıntılı günleri geçirip rahatlarız Allahın izniyle bir an önce 28 haftalık olsak diye dua ediyorum gün sayıyorum ondan sonra biraz saha rahatlayacağım sanırım Bebeklerim- ben de buraya bir umut yazdığımda bana umut olmuştu arkadaşımız 😍 hepimiz sağlıkla kucaklarımıza alalım yavrularımızı inşallah 🤲🏻🤲🏻