Eminegul89 26mrv benim doktorum bildirim yapmış,bildirmlerni de gördüm ama sağlık ocağı iş yapmamış,bn de baştan öyle düşündüm bnm haber vermem gerekir gibilerinden öyle değilmiş yani.
ebis Eminegul89 valla canım hamile olduğun ister devlet ister özel farketmezsizin sistemlerine düşüyor. Ben memlektte özel Bi hastane de ilk muayeneye gittim. Yaşadığım şehirdeki ebeyle tanışıyoruz. Ona rağmen hemen aradı özel hastanede muayene olmuşsun hamileymissin dönünce yanıma uğra diye. Yani sen nerden bilicen çevrenden söyleyen olmazsaa ben 20nin içinde vuruldum iğneyi üzüldüm mağduriyetine. Ama istersen başka Bi doktora da git derim yani riski varmış madem en azından başka Bi doktora daha dnaismis olursun. Aramaları lazım Di hakkını savun bence
Eminegul89 Yenianneadayi2208 devlete gitmeye gerek yokmuş canım özel saplık ocağına bildiriyomuş ama bnm ebe bni aramadı hiç,şimdi de geç kaldım korkuyorum bişey olur diye.
Meteannesi Eminegul89 hastaler sağlık ocağını bilgilendirmiyor siz bilgilendiriyorsunuz hamile kalmadan önce hemşire hanım hep bana sölerdi hamilelik durumu olursa bilgilendir bizi kaydınız yapışçlması lazım die direk o zaman sisteme giriyor ama bende aşıya karşı olan insanlar var onların yaptırmadığını duymuştum :0
Yenianneadayi2208 Eminegul89 bende her özel bildirmiyor diye bir kaç kişiden duydum , ne kdr doğru bilemiyorum.
gzmuygn Bihem Öyle düşünme canım isteğe bağlı ama Allah korusun herhangi bir şey olursa o anda aşının önemi çok büyük ameliyathanede.
Meteannesi Eminegul89 sağlık ocağına hamile olduğunuzu bildiriyosunuz onlarda arada kontrole ve tetanoz aşısına çağırıyo arıyo bende 20. Haftandayım bu hafta vuruldum bana sölemişti hemşire hanım arıyo aşı elerine gelince arıyo iki doz birde bi ay sonra diğerini vurulcam genel olarak arıyorlar yada önceden sizi bilgikendiriyorlar ama siz hiç gitmez hamile olduğunuz hakında bilgilendirmezseniz aramazalar :0 umarım bir problem olmaz :(
Eminegul89 busrasahinn yok canım hiç gerek olduğunu bilmiyordum çevremde de giden olmadı konusu dahi geçmedi tuhaf saçma bi durum oldu yani :(
Saraalp gzmuygn dediğiniz gibi olabilir sistem çünkü devlet hastanesinde bütün kadın doğum polikliniklerinde gebe olanlar aile hekimliğine müracaat etsin yazıyor
Asd92 Eminegul89 canım beni de kimse aramadı ama sağlık ocağına gidio söyledikten sonra aradılar. Tetanoz aşısı da 20 ile 28.haftalar arası yapılıodu sanırım yanlış hatrlamıosan doktor öle söyledi sağlık ocapıbdaki. Ama sen eğer son 4 ila 5 sene içinde yaptırdıysan o da etkiliymiş.
Haticeakks Ben hamileligimi öğrenmek için sağlık ocağına kan vermiştim hamilelik çıkınca kaydimi yaptılar ve bana belli günler verdiler İlk asimi 20. Haftada vuruldum 2. Dozu da 24. Haftada vurulucam aslında senin gitmen gerekiyordu bence hiç arastirmadin mi ne bileyim bende en başından beridir özele gidiyorum özelde söylenmez çünkü senin bilmen gereken birşey bu
Eminegul89 Haticeakks canım hiç duymadıktan sonra neyi ne diye araştırayım işime doğamaz ya sağlık ocağı aşılar falan..özelde iyi bi doktora gidiyorum o bile hatırlatmamış konusu geçmemiş,bn nerden bilebilirm..
Bihem gzmuygn Hayati önemi olsaydı zorunlu yaparlardı. Aşının prospektüsündeki yan etkilerini okumanızı tavsiye ederim. Ayrıca doktorlara sorarsanız erken doğum Veya düşük riski var, ben bunu yazınca burada yorumumu silip duruyorlar da gerçekleri ört bas etmek adına galiba 😄 herkesin bünyesi kaldıramayabilir
gzmuygn Bihem Allah korusun ameliyathane malzemelerinin ne kadar streil olduğundan eminmiyiz onunda riski var.Ben 2 ayrı doktora gidiyorum arkadaşımda hemşire çok büyük riski olsa söylerlerdi.Hemşire bile ameliyathanede ne olcağı belli olmaz ben yaptırıyorum dedi 5 doza tamamladı 2.çocuğuna hamile bile bile yaptırır mı sence
gzmuygn Bihem İnternette bile kızarıklık kolda şişlik vs yazıyor dediğiniz gibi düşük vs yan etkisi yok 👍
Poncikveannesi Ben kimseyi bilgilendirmedim yani öyle bişey yapacağımdan haberim bile yoktu bi gün aile hekiminden bizim hemşire aradı o söyledi ben sana gelmen gerektiği zamanlar haber vericem dedi sağolsun ne zaman msj atsam bişey sorsam hemen cevap verir gitmem gerektiği zaman arar haber verir telefonu duymamışsam bi daha arar ısrarla ..gayet ilgililer insanlar haber verilmezse nerden bilcekki zaten ya bilgilendircekler bu konuda ya da arayıp çağıracaklar
Eminegul89 Poncikveannesi aynen öyle,sonunda beni anlayan birisi..çevrede hiç duymadıkça doktor söylemedikçe nerden bilebilirm..zaten canım sıkıldı bir de araştırsaydın niye bilmiyorsun gibi yorumlar,,32de yaptıran bilgisi olan var mı diye yazmıştım halbu ki..
Aysse-03 Benide geçen hafta aradılar 22 haftalıkken bu haftalar arasında tetenoz aşısı war doktorunuz sorun ole yapalım dedi doktoruma sordum olucam bu haftalar içersinde hatta ben bir sene önce düşük yapmiştim on kere aradılar nasılsın falan diye özele yada devlet hastanesine gittiğinde sağlık ocağının ekranına düşüyormuş öyle dedi hemşire bana Onların hatası gebelik takibi yapmak zorundalar
Bihem gzmuygn Burada düşük erken doğum riski annelerin yazılarına denk gelirsiniz doktorun aşıyı yasakladığını. Onlar bu riski nasıl atlatıcaklar ? Herkes yaptırıp yaptırmamakta özgür tabiki, doktorlar tarla mı çalışıyorsun hayır o zaman gerek yok diyor.