Ummugumus Hypnobirthing Mongan Yöntemi adlı kitabını okumanızı öneririm. Kitapta geçen bir yeri aktarmak isterim: " Böylesine mükemmel yaratılmış olan bir bedenin kusurlu bir üreme sistemi olduğuna inanamayız"
Ve kitap boyunca aslında kadın bedeninde dogum anında bile doğal yolla salgılanan hormonların ağrı kesici görevi gördüğünü,sadece kafamızdaki korkuların bile kasılmaları,saatler geçmesine rağmen rahmin açılmamasını sağladığını,aslında doğum hakkında hiç bir acı bilmeyen bir çok afrika ülkesinde kadınların çömelerek bile doğum yapıp,doğumda dünyanın bir çok yerinde acı çeken kadınların olduğu söylenince çok ama çok şaşırdıklarından bahsediyor..
Bazı arkadaşlarımız bir de rahim sarkmasından bahsetmiş eğer 3-4 ten fazla dogum yapmış bir tanıdıgınız ise dogruluk payı var. Ama bugün belli yaş üstü kadınlarda sezaryen dogum yapsalar dahi bazı rahim sorunları yaşanabiliyor..
Aksine sezaryen doğumda da rahim kendini doğuma hazırladıgı için illa ki deformasyon olabiliyor bu yüzden ki 40 gün lohusalkk hem sezaryende hem normal doğumda da geçerli..
Bence her şeyin en doğalı makbul, ben kendime bir doğum senaryosu kurdum onu hayal edip inanıyorum. Son anda ters bir durum çıkmazsa (allah korusun) bırakın epidurali,serum bile almayı düşünmüyorum.
Çünkü kadın bedeni gerçekten kusursuz yaratılmış,doğru bilgi ve teknikle bedenimin bunun üstesinden geleceğine inanıyorum🙏
Herkesin doğum şekline saygım var. İçimizde can taşıyoruz herkes kendi ve evladı için en güzelini yapar 👍