NaimeYilmaz ezbere konuşmuyorum, neden abuk dediğimi ve eleştirdiğimi anlamadığınız için hemen anlamlarını söyleyip dini referansla kendinizi tatmin ediyorsunuz.
Eleştirimin nedeni, ne dini ne sosyal ne kültürel olarak hiçbir gelişme gostermeyip günden güne yozlaşan bir toplum olmaya başladığımızı düşünüyorum. Bir Arap hayranlığı, gösteriş Müslümanlığı, dini gereklerden çok şekilci samimiyetsiz bir yaşam tarzına kayıyor özellikle sosyo ekonomik olarak alt kesimde olan insanlar. Bu da bahsi geçen isim koyma konusunda bundan üç beş sene önce bilmemne-naz'lari, bilmemne-su'lari ve günümüzde de anlamını Google'dan öğrendiği ve Kuran'da geçiyor diye kendini avuttugu, telaffuz dahi edemidigi, kendi diliyle kültürüyle alakası olmayan "abuk" subuk isimler koymaya itiyor bu insanları.
Daha fazla sosyolojik tespitlerimi yapmak isterdim ama ne zamanım, ne de anlayacağını düşündüğüm bir topluluk var maalesef.