gulsumklc2 canım deliğin nerede ve ne kadar olduğuna bağlı. Biliyorsan yazar misin. Kulakçılıklar arasinda mi (ASD), karinciklar arasında mi (VSD) yoksa sağ ya da sol karıncık kulakçık arasında mi. Endişe etme, bundan 20 25 yıl önce bile bu ameliyatlar başarıyla yapılmış (bende doğuştan VSD ve ASD varmış) sonrasında da bir kulakçık ve karıncık arasında da oluşmuş. VSD ve ASD yi tek ameliyatta kapatmislar. Diğerine karışmıyorlar çünkü hayatımı hiç etkilemiyor, müdahale gerektirmiyor. Bu ameliyatı çok küçükken olmuşum, günlük hayatımda bir kere olsun sorun çekmedim, yaşantımı etkilemedi, sağlıklı bir kişi nasıl yaşıyorsa o şekilde yaşıyorum. Hiç dert etme :) Sorun varsa bildiğim kadarıyla yanitlarim.