Bizde de var kan uyuşmazlığı. 27. Hafta indirect coombs testi yapılıyor. Negatif çıkarsa 28. haftada kan uyuşmazlığı iğnesi vuruluyorsun vücut bebeğe karşı antikor üretmesin diye. Pozitif çıkarsa vücut antikor üretmiş demek oluyor. Negatif çıkarsa vurulmayacaksın diyenler olmuş. Yanlış. Önlem amaçlı vuruluyor zaten aksine. Araştırıp doktoruna sorabilirsin. Ağrı veren bir iğne değil. 250/300 lira özel hastanelerde. 2. İğne ise doğumda sonra 72 saat içinde, tabii bebek pozitif ise. Bebek negatif ise zaten antikor üretmeyeceğinden iğneye gerek yok. Bu doğumda vurulan iğne 2. çocuğun sağlığını güvenceye almak için. Gebelik boyunca kanaman olmadığı sürece korkulacak bir durum yok. Bir de amniyosentez gibi bebeğin kanı ile seninkinin karışma ihtimali olan durumlar sözkonusu ise o zaman yapıyorlar bu iğneyi.