umyhfsa Bende devlette yapmayı düşünüyorum, bize gebe okulunda doğumhaneyi falan gezdirdiler. Artık eskisi gibi bir odada 20 kişi devri yok. Sancı odası diye bir yerde yok. Evde kasılmalar 15 dkda bire indiğinde hastaneyle olan mesafeyi de hesaplayarak gitmeniz gerekiyor. Benim gittiğim hastanede tek kişilik odaya alınıyorsunuz, kasılmalara, açıklığa bu odada bakılıyor. Normal doğumsa hemen yatağınız doğum yatağı ile değiştiriliyor ve yanınızda sizinle eğitime gelen kişi bulunabiliyor. Tek kişilik odada doğumunuzu yapıyorsunuz, bebeğinizin bakımı da aynı odada yapılıyor. Daha sonra birlikte çıkıyorsunuz odadan :) Eğitim araştırmaları bilemem ama benim gittiğim devlet hastanesinde bu şekilde.