Mutlulukgeldi bicirinannesi ben 27 haftalıkken yaptırdım ıyi çıktı ama dün tahlil vermiştim doktor yinede şekerime baktı 2. Defa bu defa tokluk sekerim biraz yüksek çıktı 😑
hillkaya benoanne bende 5. Ayımda 10 kilo almış durumdaydım sonra şekerim olduğunu öğrendik diyete başlayınca benim kilo almam durdu bebeğim kilo almaya başladı. İlk kadın doğum doktorum yüksek çıktığında içmem için diaformin diye bi ilaç vermişti sonra endokronolojiye gittim oda insülinin daha sağlıklı olduğunu ilaç değil hormon olduğunu ve bebeğin plasentasından geçmediği için bebeğe hiç bi etkisi olmadığını söyledi. Ama ilaçlar öyle değilmiş ve şuan gebelerde kullanılması yeni yeni başlanmış yenidoğanlarda bi sıkıntı gözlenmemiş ama ileriki yaşlarında bebeğe ne gibi zararı olur ilacın henüz gözlenmemiş
benoanne hillkaya anladım canim o zaman insulin daha iyi. Aynı şekilde bende 12 kilo almış durumdayım ve çok hızlı oldu. Kendi doktoruma sonucu gösterdikten sonra dahiliye doktoruna bir gitmeyi düşünüyorum bakalım. Şuan senin nasıl kaçıncı haftandasin
Mehlikan1 bicirinannesi canım benım kayınpederimde var babamdada belirtileri var ben yaptırdım birsey çıkmadı doktorlar yaptır dıyorlardı onları dınlemek en güzeli Doktor arkadaşlarım var onlar bıle yaptırdılar
hillkaya benoanne insülinle birlikte diyet yapıyorum normal sınırlarda şekerim şuan dediğim gibi nerdeyse 1 Aydır aynı kilodayım ama bebeğim alması gereken kiloları çok güzel alıyo yinede, yani yediklerim bebeğime yarıyo beni şişirmiyo. Şuan 35. Haftadayım 22. Haftadan beri bu şekilde gidiyoruz çok zor insanın canı herşeyi çekiyo ama hepsi bebeğimiz için
benoanne hillkaya ne güzel benim bebegimde şimdiye kadar çok iri değildi aslında inşallah benimde diyetten sonra bebeğime yarar kilolar😊 teşekkür ederim yardımın için dediklerini uygulayacağım 👍
Esra7261 bicirinannesi yaptırmayın bence. Çünkü şekeriniz olduğunu bilmezseniz yediklerinize dikkat etmezsiniz bol bol şekerli karbonhidratlı yiyecekler yersiniz böylelikle bebeğinizi riske atmış olursunuz.
Bebekveben Ben yaptırmadım canım çıkacağını düşünmüyorum. Birde içeceği aç karna içip 2 saat bekleyemem kesin kusarım boşuna zamanım gitmesin diye düşündüm doktorumda ailede genetik yoksa istemiyorsan yaptırma dedi
Esra7261 Zmrtbdk yalnız şöyle bir durum var sadece “şekerli” yiyecekler şeker yükseltmiyor. Bir nohut yemeği bile şeker yükseltiyor. Karbonhidrat var çünkü. Kırmızı kapya biber, patates, unlu yiyecekler, meyveler vb neler neler saysam şaşırırsınız.
Zmrtbdk Esra7261 Tabii onlar da öyle.Nişastalı,karbonhidratlı her türlü yiyecek şekere dönüşüyor bundan hariç atıyorum iki dilim şerbetli tatlı gibi safi şeker yediğimizde çok ani bi yükselme olur.Hele ki gebelik şekeri yüksekse kişi de bu ani yükselmeler çok tehlikeli.Yurtdışında bu test zorunlu olarak yapılıyormuş.Bizde bir tartışma çıktı malum Canan Karatay saygı da duyuyorum o da bir uzman neticede ama hangimiz onun bahsettiği gibi besleniyoruz ki 😅
Cennetimm bicirinannesi saol canım allah razı olsun dediğim gibi tercih senin ben başıma geleni söyledim
Esra7261 Rnhndkzn aman ne güzel siz sağlıklısınız diye herkes sağlıklı olacak diye bişey yok. Ayrıca açlık tokluk şekeri her zaman doğru sonuç vermez o gün şekerinizi yükseltecek bişey yememişseniz açlık tokluk bastırdığınızda gayet normal çıkabilir şekeriniz. yükleme yapılmasının nedeni bu.
Rnhndkzn Esra7261 dediğim gibi düzenli kahvaltımı yaptım şeker yüklemesini doktorumda istemedi. Annem şeker hastası o yüzden de şeker tüklemek istemedi
Esra7261 istkizannesi bebeğin haftası ile uyumlu olması şeker olmadığı anlamına gelmez. Doğduğu zaman ve yüzü vadede çocuğunuzun yaşamını etkilicek bir şeker hastalığı potansiyeli ile doğmuş oluyor
istkizannesi Esra7261 pardon? Gebelik şekeri tehdidi iri doğum,su fazlalılığı,bebeğin haftasından çok önde gitmesi gibi sonuçlarıyla kendini belli eder. Herkes doktor mübarek. Olur,doktorumu değil sizi dinlerim.
Esra7261 benoanne ben ✋🏻 Önce yediklerime dikkat ettim ama bu aralar diktalar etmeme rağmen biraz Yüksek o yüzden diyetisyene gidicem. Bence siz en başından bi diyetisyene gidin. Çünkü bir çok yiyecek şeker yükseltiyor ve bunların hepsini bilemiyoruz maalesef
benoanne Esra7261 dogru soyluyorsun aslında diyetisyenede gidebilirim. 207 fazla yüksek degilmi kafama takıldı biraz. Sen dikkat etmene rağmen yükselmiş bünyeden dolayıda oluyor demekki o zaman
Bebekveben Esra7261 Şekerim hayatım boyunca hep düşük. Kan şekerim durmadan düşer ve bayılırım doktoruma dediğimde gebelik şekerinde olma ihtimali düşük dedi
Esra7261 Bebekveben ihtimal sonuç itibariyle. Gebelik şekeri normal diyabetten farklı. Yani diyabet olmayanlarda gebelik çekeri çıkıyor çünkü diyabetli hastalar Hamile olsalarda olmasalarda şeker hastası zaten. Önemli olan “gebelik şkerinin “ gebelikte çıkıp çıkmaması. Benimde hamilelikten önce hiç şekerim çıkmazdı ama hamilelikte şeker çıktı
Bebekveben Esra7261 Tabi olabilir yaptırıp yaptırmamak kişisel. Benim hala sabah bulantılarım var kusacağımı biliyorum o yüzden tercih etmedim yaptırmayı.