bella_xx gec dollenme demek gec yumurtlamak demektir. Normalde hamilelikte son adet tarihi baz alındığı icin ortalama 14. Gunde yumurtlama olmus olarak sayilir. Eger erken yumurtlama olursa bebek son adete gore önde olur, gec yumurtlama olduysa son adete gore geriden gelir buna da gec dollenme denir. Gec tutunma baska bir sey. Catlama gününden itibaren embriyo rahimde 4-5 gunde ulaşır ve 6-10 gunler arasinda da tutunma olur. Embriyo rahimde yerleştikten sonra beta hcg hormonunu yükselmeye baslar. Eger 6. Gunde yerlesirse 8de bile pozitif gorulur, ama 10. Gunde yerlesirse 11.12 de gorulur. Kimisinde bu tutunma sureci uzar 13-14. Günlere kadar cikar. Bu sebeple bazi kisilerde testten 1 hafta sonra pozitif gorulur. Aşılamaya gelince, aşılamada catlama gunu bellidir tıbbi olarak embriyonun yerlesim suresi de bellidir. Gec dollenme mümkün değildir ancak gec tutunma mümkündür. İnsanlar gec tutunma ile gec dollenmenin farkını bilmedikleri icin herkes birbirine umut verir. Ve her aşılama kesin tutacak demek degildir, 2 kere asilama deneyen ve hamile kalamayan ardindan tup bebek denemesine gecen arkadaşlarım da var. Asilama oldu kesin tutacak mantığıyla bakmak cok yanlis evet umutlu oluyor insan ama tup bebek bile yeri geliyor ilk denemede tutmuyor. Her iki ihtimale de hazir olmak mental olarak sizi yormaz. Insallah gönlünüzce olur ve guzel haberi saglikla alırsınız. Yapılan yorumlara karşılık bilimsel bir sekilde bir hemsire olarak size açıklamak istedim. Hakkınızda hayirlisi olsun.