betuussss16 Anladım, eğer eşlik eden ultrason bulgusu yoksa fetal dna daha iyi bir seçenek olabilir. İkili testlerde göstergeler olsa da teşhis koymuyor, varsa diğer olası kromozom hastalıkları riski de çıkar fetal DNA’da. Süre de diğer bir mevzu olduğu için şahsen ben böyle bir yol seçerdim. İkinci gebeliğimde sonlandırma hikayem var. O stresin altında amniyosentez veriyor olmak beni yıpratmıştı. Bir de sonuç beklemek. Ama tabii kesin teşhis olsun derseniz garanti yoldan gidebilirsiniz. Benim burada göz önünde bulunduracağım nokta ultrason bulgusunun olmayışı olurdu. Amniyosentezi iyi biri yapmalı ve sonra da dikkat etmelisiniz, enfekte olmamalı veya diğer dikkat edilmesi gereken noktalar var. Ultrasonda da bulgu çıksa size direkt gidin derdim açıkçası. Panorama test gibi testler biraz pahalı, ben de yaptırdım bu gebeliğimde. Ama çoğu firma 10-15 bin bandında fetal dna yapıyor.