senayksl151124 Amniyosentezde 3 tip test yapıldı, qf pcr, kromozom analizi ve karyotip analizi. Hepsi de temiz geldi. Wes önerilir diyor genetikçiler ama biz yaptırsak mı yaptırmasak mı diye düşünürken hamile olduğumu öğrendim. Gerçi hem perinatolog hem de kendi doktorum amniyosentezdeki bu bulgulardan bir şey çıkması halinde Wes önerilir dediler. Ayrıca şu da var, diyelim wes yaptırdık ve eşimle bir hastalık taşıyıcısıyız. Bu durumun bizim kaybettiğimiz bebeklerdeki hastalığa sebep olma ihtimali de genelde belirsiz oluyor. En azından bizim teşhis için, korpus kallozum agenezisi için öyle. Bir sürü insanla konuştum, aklıma bu daha çok yattı. 4 yaşına girmek üzere olan bir oğlum var. İkinci bebeğimde bu hastalık çıktı ama şu ana kadar bulgular rastlantısal olduğunu gösteriyor. Wes devlette ortalama 3-4 aya çıkıyor sanırım, özelde daha kısa sürede de çıkabilir. Ben çok düşündüm, eğer taşıyıcı çıkarsam, bu durum dediğim gibi bebeğe yansır mı yansımaz mı belli değil, ama ben rahat bir hamilelik geçiremezdim, ondan emindim. Sürekli okurum, kafamda kurarım öyle mi böyle mi. Ben düşünüp hesap edene kadar zaten gebelik sürpriz oldu bize. Tedbiren panorama test yaptırdım, Amerika’ya gidenden. Gerçek genetikçiler inceliyormuş örneği de. Hani ileride bana, ya bi genetik hastalık var mı amniyosentez bakalım demesinler diye. Normal fetal dna testlerinden bir tık daha güvenilirmiş o. O da temiz geldi şükür. Doktorum önceki hikayemi biliyor, beyin gelişimiyle ilgili özellikle bakıyor. Çarşamba günü de Recep Has’a gideceğim, 20.haftada beyin gelişimini bi görsün, gerekirse 23te detaylı beyin gelişimine bakmak için tekrar çağırsın dedi. Ultrasonda şimdiye kadar iyi sonuçlar aldık, inşallah çarşamba da güzel haber duyarım, daha rahat edeceğim. 🥹