esraayyyyyyyycoo Yaşadıkların gerçekten çok zor ve travmatik, bunu inkar etmek mümkün değil. Rabbim bir daha kimseye böyle bir süreç yaşatmasın, sana da şifa versin 🌸 Ama şunu da söylemek isterim ki senin yaşadığın deneyim normal doğumun kendisi değil, maalesef kötü bir hastane ve kötü bir ekip tecrübesi. Normal doğum yapan herkes böyle bir süreç yaşamıyor. Aynı hastanede bile bir kadına çok iyi davranılırken diğerine tam tersi davranılabiliyor.
Bu yüzden normal doğum ölüm demek herkes böyle çekecek kesinlikle devlette doğurmayın gibi genellemeler bence hamile olan kadınlarda gereksiz korku ve endişe oluşturuyor. Benim ve çevremdeki birçok kişinin normal doğum deneyimi seninkinden çok daha farklıydı saygılı bir ekip, az müdahale ve sonrasında hızlı toparlanma yaşayan da çok kişi var. Aynı şekilde özel hastanede doğurup kötü deneyim yaşayanlar da var. Yani mesele sadece normal sezaryen ya da devlet özel meselesi değil doktor, ekip ve yaklaşım meselesi. Yaşadıklarını paylaşman elbette çok kıymetli ama bunun herkes için aynı olacağını düşünmek doğru değil. Herkesin hikayesi kendine özgü. Umarım dikişlerin en kısa sürede iyileşir, bebeğinle birlikte bu zor günleri geride bırakırsın. 🌷