esraaa97 Bbgg Ben aşı için gitmiştim serklajlıyım diyince Bana açıkçası sağlık ocağında soylediler isterseniz doktorunuza sorun tetikleyebilir dediler bende doktoruma sordum yaptırmayabilirsin dedi
Bbgg esraaa97 benim ebe de biliyordu rahim ağzı durumunu, serklaj oldu mu dedi yok dedim , muhtemelen serklaj olsa yapmayacaktı . Doktorum da bir şey demedi oldum artık Allah’a emanet , dua etmekten başka çarem yok
esraaa97 Bbgg Çok aşırı bir kıslığınız yok aslında boyle giderse bir sorun olmaz bence 🌸bir promlem varsa ama yinede sık baktırın aniden kısalabiliyormuş ona göre çok geçmeden dikiş atılır enazından
Bbgg esraaa97 evet sıkı takipteyim doktor çok önemli görmese de ben düzenli aralıklarla ölçtürüyorum hep yatıyorum 🥹 inşallah sağlıkla kavuşurum ben de evladıma 🤲🏻
Deletedmom_584 Seymatrkay Merhaba öncelikle kaybınız için çok üzgünüm geçen gün hsg çektirdim bikornu uterus denildi rahim filminiz benimkine benzer miydi
Deletedmom_584 ssuozkan Merhaba Allah kucağınıza sağ salim almayı nasip etsin Bende de bikornuat uterus var ameliyat da oldum hsg de çekildim sizin filminiz benziyor muydu benimkini yanıt verirseniz bana umut olursunuz
ssuozkan Deletedmom_584 merhaba ben hiç hsg çektirmedim, 5 yıllık evliyim ve sürekli düzenli kontrollerimi yaptırıyordum. Farklı hastaneler farklı drlar.. Daha önce böyle bir durumdan haberdar değildim. Taa ki hamile kaldığımı öğrendiğim güne kadar. Kontrole gittiğimde bambaşka bir doktor fark etti durumu. Ultrasonda aynı sizinki gibi görünüyor. Tek vajinal giriş iki rahim kalp şeklinde aynı sizinki gibi.
ssuozkan Deletedmom_584 evet tam olarak böyle, sağda gebelik var sol boş, Allahın işi işte 🤷🏼♀️ tek böbrekliyim doğuştan genelde tek böbrek çift rahim çok oluyormuş
Deletedmom_584 ssuozkan gerçekten mi ben sadece bi beni buldu diye düşünmüştüm bana umut oldunuz inanır mısınız
ssuozkan Deletedmom_584 yaa öyle düşünmeyin, ben hiç gebelik düşünmüyordum yıllardır doğum kontrol hapı kullandım. Bıraktım 6 ay sonra hamile kaldım 🤷🏼♀️ sizde nasıl bir ameliyat yapıldı onu anlamadım çünkü bana dr’um bu tip rahimde ameliyat olmaz dedi. Perinatalog ta aynısını dedi. Çift rahimin çeşitleri var bicornatta ameliyat olmuyor diye biliyorum
Deletedmom_584 ssuozkan net tanı bikornu uterus ve perde vardı bende ondan dolayı ameliyat dedi doktor düşük riski olduğu için
Deletedmom_584 Seymatrkay Allah sizden razı olsun bana umut oldunuz ben sadece bende var zannediyordum ben hiç hamile kalmadım gebelik düşündüğüm için doktora gittim usg falan çektiler sonra da ameliyat oldum histereskopi ve laparoskopi siz gebe kalabildiniz mi süreciniz nasıl ilerledi nolur yardımcı olur musunuz
ssuozkan Seymatrkay 18+4 olduk bugün. Serklaj ameliyatı oldum 16da sürekli yatıyorum hiç bir işimi kendim yapmıyorum. Bütün günüm böyle geçiyor 🥹
Seymatrkay Deletedmom_584 Ayy yok kardeşim hamile kalınıyor. Bir kere kaldın mı gerisi geliyor.Hamile kalmak sorun değil. Kendiliğinden de (eşinde ya da sen de sorun yoksa) tüp bebekle de her türlü hamile kalınıyor. Önemli olan hamileliğin devam etmesi. Yer dar oldugu için erken doğum ve düşük riski oluyor maaleser. Üzücü ama başıma geldi. Ama herkes de olacak diye bir şey yok. Ama ilk hedafin doğal yoldan hamile kalmak olsun. Çünkü tüp bebek gebelikleri zor oluyor. Kanamalar falan oluyor. Bizim gibi çift rahimlilerin doğal gebeliği daha rahat geçiyor bence. Doğal yoldan kalana ne mutlu. Ben tüp bebek ile hamile kaldım ( eşimin sperm azlığı var) kanamalarım hiç kesilmedi. Ama herkes de olacak diye bir şey yok.
Deletedmom_584 Seymatrkay hamileliğim devam etmez diye çok korkuyorum doktor serklaj yaparız yada 2. Kez histereskopi olabilirsin dedi