LadyX gebelik sonrası misafir olayı insanı yoruyorsa gerek. Henüz doğum yapmadığım için o süreci yaşayamadım😀. Kek, kurabiye, börek, kısır ya da makarna salatası, tavuk salatası şakşuka gibi şeyler yapabilirsin çayın yanında. Çok güzel atlamayan kıtır kıtır çayla kahveyle muhteşem bir kurabiye tarifim var denemeni tavsiye ederim kime yaptıysam tarif istedi.
Yarım su bardağı sıvı yağ
Yarım margarin tüpte erit
4 yemek kaşığı pudra şekeri
1 -1,5 su bardağı kırılmış fındık ( hafif dişe gelsin)
Un
(Piştikten sonra üzerine tarçın ve pudra şekeri)
Yaglari bir yoğurma kabına al pudra şekerini ekle karıştır sonra kontrollü bir şekilde un ekle ne çok sert ne çok yumuşak bir hamur olacak. Yoğurdun sırada zaten yuvarlamaya çalıştığında parçalar dagiliyor gibi olacak tam birbirini tutmuyor en son fındığı ekle biraz daha yoğur. Ceviz büyüklüğünde parçalar al elinle yuvarlayarak şekil ver. Şekil vermekte zorlanırsan baş parmağınla işaret parmağına o şeklini birleştirip hamur kenarından sıkıştırarak şekil verebilirsin . Tepsiye yanmaz kağıt koy 180° fırında kontrollü bir şekilde pişir. Üstü altı biraz kızardığı zaman fırını kapat çıkart ılımaya bırak. Farklı bir kapta iki yemek kaşığı pudra şekeri ile iki silme çay kaşığı tarçın’ı karıştır kurabiyelerin üstüne dök. Kurabiyeleri sağa sola hareket ettir iyice karışımı çeksin. Soguduktan sonra servis yap istersen iki gün öncesinden bile yapıp o gün servis yapabilirsin kesinlikle bayatlamamıyor