Linaa90
Dışardan okunduğunda süreç insana baş edilemez geliyor ama öyle değil emin olun. Benim kızım biberon+og ile taburcu oldu ama bizim hastanenin hatası biraz. Meme emmesi için çok ısrar ettiler, ememediği halde biberon denemeye izin vermediler o yüzden çok geciktik denemekte. Bir de benim kızımın entübe süreci çok karmaşık oldu ilk doğduğunda uzun süre entübe olmadı nerdeseyse bi ay sonra oldu çünkü kalbindeki açıklık yeniden açıldı ameliyat oldu vs vs. Ama en nihayetinde ağızdan beslenmeye geçti çok şükür şu an ek gıda da yiyor 🙏🏻❤️
Sizin endişe etmeniz gerekmiyor, dediğim gibi bizim sürecimiz karmaşık ilerledi.
Enfeksiyon konusuna gelince, o oksijenle taburcu olmanın ötesinde erken doğum, ciğerlerin gelişmemesi vs sebebiyle genel olarak çok dikkat etmemiz gerek bir husus.
Biz doktorumuzun önerisiyle, kızım daha yoğun bakımdayken grip aşılarımızı olmuştuk. Doktor antikorların süt ile bebeğime geçip koruyucu olacağını söylemişti. Eve kimseyi kesinlikle kabul etmedik uzun süre. Örneğin sadece annem bize yardımcı olacağı için ona da grip aşısı yaptırdık ve kızım hastaneden çıkmadan bir hafta önceden itibaren kimseyle temas etmememesini, kendini izole etmesini tembihledik.
Siz de benzer süreç izleyebilir özellikle kızınıza ve kendinize doktor önerisiyle grip aşısını önden yaptırabilirsiniz zaten risk gurubunda olduğunuz için doktorlar öneriyorlar. Böylece hem kızınız hem bebeğiniz için koruma olur.
Taburculuktan önce imkanınız var ise kaliteli bir hava temizleyici ve Yaşadığınız şehre bağlı olarak hava nemlendirici alabilirsiniz. Nemli ve temiz hava oldukça önemli bir koruyucu faktör.
Zaten bebeğiniz risk grubunda olduğu için yoğun bakımdan çıktığınız döneme göre rsv (üst solunum yolu enfeksiyonu) için proflaksi raporu çıkar ve mart ayının sonuna kadar aylık olarak yapılır. Bu çok önemli, ayda bir aksatmadan aynı günde mutlaka yaptırın çünkü aslında bir aşı değil bir tür antikor olduğu için vücutta devamlılığını sağlamak son derece önemli.
Eminim değilsinizdir ancak( bence zaten normalde de olmaması gerekiyor) ama özellikle prematüre ailelerinin genel olarak aşıdan kaçınması ya da reddetmesi mümkün değil. Aşılar tüm çocuklar için öyle ama özellikle prematüreler için hayati öneme sahip çünkü hastalıkların sonuçları zayıf bir bağışıklık sisteminde çok ağır olabilir.
Bu yüzden imkanınız varsa ise dışarıda da (prematüre takibinde uzman) düzenli bir doktor takibinde olup rota, menenjit, grip gibi dışarıdan yapılan aşıları da yaptırmak ve gelişimin düzenli takip edilmesi oldukça önemli ve koruyucu. Tabii ki en nihayetinde biz sadece her tedbiri dua niyetine yerine getirebiliriz takdir yine Allahtan.
Her şey umduğunuzun çok çok çok ötesinde kolaylıkla, hayırla, güzellikle ilerlesin aklen kalben bedenen ruhen kalıcı ve tam sağlıkla kavuşup büyütün 🙏🏻