akkrn Fransa’da yaşıyorum burada vajinal doğumu başlatmak için kullanılan doğal bir yöntemmiş (Foley kateteri de deniliyor), bana da doktorum önerdi. Haftanız dolduysa veya bebek gelişimini tamamladıysa ancak rahim ağzı açılmadıysa, ince bir hortum takılıyor ve ucundaki balon suyla şişiriliyor. Bu da rahim ağzını mekanik olarak açıyor. İlaçsız bir yöntem olduğu için genelde daha doğal bulunuyor. Geceden hastaneye yatıyorsunuz ve balon takılıyor sabaha kadar açılmamız tamamlanıyor sabah da doğum gerçekleşiyor.
Bazılarında doğumu direkt başlatıyormuş, bazılarında sadece rahim ağzını açıyor, sonra suni sancıyla devam ediliyormuş. Bakalım bende nasıl olacak, biraz tedirginim ama çok kişi memnun kalmış. Oksitosin yani hormon vermekten daha doğal olduğu için aklıma yattı yüksek olasılıkla deneyeceğim 1 hafta içinde😇