Gebelik öncesinde gittiğim zaman muayenelerim aşırı zor geçti hele de devlet hastanesine gittiğim muayenem zulüm gibi geçmişti, kendimi aşırı kastım doktor hiç umursamadı bile çat çat işini bitirdi gitti ben kaskatı kaldım. 10 güne yakın bacaklarım ağrıdı kendimi sıkmaktan et kesti resmen, o çatal stresi yüzünden hiç gecikmeyen reglim 10 gün gecikti o süreçte. Daha sonra şu anki takipli olduğum doktoruma gittim, muayene aslında çok rahattı bi kere çatalda muayene etmiyordu sürekli beni sakinleştirmeye çalıştı onda da yine sıktım kendimi ama bir tık daha rahattım.
Daha sonra hamile kalınca benim korkular geldi gebeliğin başından beri düşünmekten kafayı yedim, vajinal doğum istiyorum ama hem çok korkuyorum hem de kendimi sıktığım için vajinal doğum esnasında ya bebeğime bir şey olursa endişesini taşıyordum. Doktorum vajinal doğum taraftarı ya ben yapamam dersem zorlarsa diye de kaygılanıyordum. Haftalarımın ilerlemesini bekledim ve 20’li haftalarımın ortasında doktoruma söyledim ben muayenede çok geriliyorum kendimi aşırı sıkıyorum siz de gebelik öncesinde muayene etmiştiniz biraz sizi zorlamıştım bu durum vajinal doğuma engel olur mu dedim yaniii bu kötü oldu dedi gebe okuluna git belki fikrin değişir 36.haftaya kadar bekleyelim bi muayene edelim duruma göre doğum şeklini belirleriz dedi. Doktor da böyle deyince ben iyice umutsuzluğa kapıldım sürekli bunu düşünür oldum. Kendimi ölçtüm tarttım yapmayacağıma kanaat getirdim, hem mental olarak hem de fiziksel olarak beni zorlayacak. Bu hafta randevum vardı doktoruma söyledim ben düşündüm taşındım yapmayacağım dedim, doktorum karşı çıkar ikna etmeye çalışır diye düşünmüştüm ama tamam dedi den de travma bırakmasını istemem nasıl rahat hissedeceksen dedi, ben de yapamadım vajinal doğum bu gayet normal bir şey dedi ve muayeneden önce kafam rahata erdi.
Eğer sizinde böyle kuşku, endişeleriniz varsa muayene öncesi görüşün bence doktorunuzla, belki o da sizi zorlamaz.