Minyonannecik Dün nst için doğumhanede bulundum. Epey yoğun bir saatiydi sanıyorum. Tüm odalar iki kişilik, yataklarda tüm şeffaflığı ile doğum yapan hanımefendiler bulunuyordu. Çıt yoktu biliyor musunuz? Ben sınırda bir doğu ilinde ufacık bir ilçede bulunuyorum. Ne bir hazırlık vardı, ne bir fotoğrafçı. Sessizce ben oradayken 2 bebek dünyaya geldi. Sadece son anda seslerini duydum doğum yapan kişilerin. Sonra da hiçbir şey olmamış gibi çıkıp gittiler. İçeriye girdiğim an “yok yok, vajinal doğum bana göre değil.” dedim içimden. Yalan söyleyemem çünkü gördüğüm tablo bana ilkel ve çaresiz gibi gözükmüştü. Ama içeride bulunduğum yarım saatte gördüm ki doğanın akışıydı. Hala şaşkınım.
Diyeceğim şu ki korkmayalım. Sürece dahil olalım. Eğer kolayı vajinal doğumsa gelsin. Değilse işi ameliyat ekibine bırakıyoruz. Önemli olan sağlık olsun.