Minyonannecik ben kendim daha önce doğum yapmadım nasipse ilk çocuğum olacak henüz 18 haftalık ama sağlık çalışanıyım atanmadan önce özel hastanede doğumhane de çalışmıştım orda gördüğüm kadarıyla anneler epidural aldıktan sonra hiç bişey hissetmiyor ara ara doz tekrarlanıyor zaten, sadece ilk bir kaç cm açıklığa ulaşana kadar verilmiyor 4 cm falan olduğunda veriliyor o da doğumun ilerleyip ilermeyeceğini öngörmek adına o açıklığı bekliyorlar açıklık bir kaç cm ilerlemeden yapılmış olsa normal doğum ilerlemeyebilir sezaryene dönebilir bu yüzden bekliyorlar ama 4 cm açıklığa kadar dayanmakta zor değil anneler o ana kadarki sancıyı rahat bir şekilde karşılayabiliyorlardı 8 cm den sonrasında çok kötü oluyolar ama o aşamada epidural aldıysa zaten 4 ten sonrasını hissetmiyor hissetmeyince ıkınma isteğide gelmiyor onu doktorun yönlendirmesi ile yapıyorlar doktor ıkın diyince ıkınıyorlar, normalde epidural almamış olsa ne zaman ıkınacağını anne kendisi fark ediyor kendisine ıkınma isteği geliyor ama epidural alınca doktor yönlendiriyor his olmadığından