Bu platformda oruç tutmamak ile tutmayabilirsin olayı çok yanlış anlaşılıyor gördüğüm kadarıyla. Dinimizde kesinlikle hamileysen tutma deniliyormuş gibi bir algı oluşuyor insanların kafasında. Dinimiz tabiki kolaylık dini, doktor sana ve bebeğine zararı olacak dediyse ya da kendini hamileyken yemeyince kötü hissediyorsan elbette tutma sonra tut ama hamileyken rahat rahat oruç tutan insana da şov yapıyor muamelesi yapma kardeşim. Ben oğlumda tuttum ve gayette şifa buldum, mide bulantılarım azaldı. Şimdi de yine deneyeceğim yine tutabilirsem ne güzel ki Rabbim sabrını veriyor ve yardım ediyor ama tutamazsam da kendimi zorlamam tabiki. Yani burda bazı insanlar tutmaya niyeti olan kişileri de caydırıyor ve vebale giriyor. Bırakın kişi kendi gözlemleyip karar versin. Bu arada özel durumu olanlara doktor sen tutma der anlarım da ben direkt doktora oruç tutacağım da mide bulantısı ilacı yazar mısınız dedim direkt tamam dedi. Yani normal bir süreçte ilerleyen kişiye hangi doktor tutma diyor ona da rastlamadım. Kusura bakmayın ama insanların biraz oruç tutmamaya meyli oluyor, doktordan veya çevreden biraz vicdanlarını rahatlatmak için sen tutma cümlesini duymak istiyorlar. Yoksa herkes az çok tutup tutmama konusunda doktordan bile daha iyi tanıyorlardır bünyelerini. Herkese hayırlı ramazanlar şimdiden.