ysee ya işte bazı meseleleri kendi kararları deyip geçemiyoruz seni beni toplumu etkiliyor. Hadi topuk kanı hastalıkları çekecek plan çocuğun kendisi o bile dolaylı olarak bizi etkiliyor sağlık sistemine ekstra yük bakım maliyetleri vergilermizin kullanımı falan diye de hadi bunu es geçelim bu topuk kanına karşı olan aileler aşıya da karşılar. Aşılama toplumsal bi mesele, ben aşılandığımda veya aşılanmadığımda çevremdeki kişileri de etkiliyorum. Aşı olmadığında hastalık bulaştı diyelim mutasyon ile aşılanmış çocuklar da etkileniyor, e hamile yaşlı bağışıklığı düşük kanser hastaları kişileri de riske sokuyor. Dağın başında yaşamıyor ki bu insanlar, toplumun içinde bizimle yaşıyorlar. Arttıkça sayıları toplumsal bağışıklık düşüyor sonucu bizi de etkiliyor ne yazık ki..