Ve topuk kanını bilemem ama yıllardır kullanılan aşıları yaptırmayan ailelerin bencil olduğunu düşünüyorum.bu aşılar yıllardır yapılıyor ve bir yan etki olsaydı çıkardı zaten covid aşısı gibi 1ayda bulunan aşılar değiller.ustelik bu hastalıklar bir zamanlar binlerce çocuk ölümüne salgınlara neden olmuş.ancak aşılama sayesinde sıfıra indirilmiş ve yaşanmamış ve bu şekilde de devam etmesi gerekli. asi yapilmadiginda ülkemizde tekrar görülecek ve çoğalacak hastalıklar bunlar.