Esraaktg3 bende Eskişehir’de yaşıyorum ilk hamileliğimde şehir hastanesine gidiyordum ikili testi kaçırmıştım 3′lü taramada down sendromlu riski var demişlerdi, amniyosentez önerdiler kabul etmedim, fetal DNA da yaptırmadım,( ama keşke fetal DNA yı yapsaydım)ayrıntılı ultrasonu da yaptırmamıştım.neyse özel bir kliniğe gittim, Doktor’un ismini hatırlasam yazarım sonucu gösterdim ve bana bu ikili üçlü testlerden yola çıkarak gelmeyin bunlar sadece ℅50/60 arası bir olasılık, illa bebek down denilecek bir durum deil demişti, ve muayene ücreti de almamıştı Allah bin kere razı olsun içimi rahatlatmıştı. Sonra bebeğim doğdu ama kafamda gene acabalar vardı tabi, bebeğimi giydiren hemşire ve onun yanına gelen kadın doktor bu bebek down kafası çok büyük demişlerdi. Ben şoka uğramıştım ama inanmadım çünkü asla benzemiyordu, bir kaç doktor geldi muayene etti, kimisi benziyor olabilir dedi kimisi benzemiyor down deil dedi, ve hiçbir down özelliği yoktu sadece kafa büyüklüğü 37 cmdi. Bundan yola çıkıp beni korkutmuşlardı. Ama şuan oğlum 3 haşımda gayet sağlıklı bir çocuk down lâ yakından uzaktan alakası yok, yani bence kendinize dert edinip hamileliğinizi zehir etmeyin kendinize, en iyisini Allah bilir, bu testler sadece olasılık, içiniz rahat olsun istiyorsanız da fetal DNA kan almayla öğrenin en azından bilirsiniz