Nazz7 her devlet hastanesi bir değil bir kere. Bunu kabul etmek lazım. Gerçekten bir özel hastane kdr olmasa da benzer konforu sağlayan çok az devlet hastanesi var. Birçok devlet hastanesi bırakın tek kişilik odayı hala refakatçi sistemini bile oturtamadi. Ama bunun yaninda tek kişilik odada doğum yaptırıp, 7 24 refakatci kabul eden hatta mecbur kalindiysa kocalarını bile refakatçi olarak onaylayan hastaneler var. Şartları olabildiğince güzelleştirmeye çalışıp doğum ekibinin kalitesine, gebeye olan yaklaşımına dikkat eden devlet hastaneleri olduğu gibi hala suratsız of bu da bı doguramadi ya imajı veren ebe ve hemşirelerin bulunduğu devlet hastaneleri de var. Özel konforuna yaklasandevlet hastanesi sayısı çok az iken diğer kötü devlet hastaneleri sayısı çok daha fazla. Bunlar araştırarak vs de olmaz ustelik. mesela devlet hastanesini sorustururusunuz çok iyidir ama siz doğuma gideceğiniz zaman boş oda yoktur müsaade odasında bekler durursunuz mesela. Yani bunlar ihtimaller dahilinde. Ya da konforlu bir dogumdu dersiniz, doğumdan sonra belli bir süre yatmaniz gerekir ama doluluk sebebiyle acil doğum başlangıcı vardır sizi hemen başka odaya almak zorunda kalırlar vs vs ama özel hastaneler de bunlar yaşanmaz. Para verdiniz fujku, her türlü sesiniz çıkabilir, hep haklısınızdir ama devlette size ne denirse onu yapmak zorundasinizdir. Ancak özel hastaneler tabi ki devlet kadar normal doğum yanlısı degiller bu yüzden normalle başlayan dogumunuz hiçbir sıkıntı yokkken birden sezeryana dönebilir ama devletin de bu konudaki handikapi şu; normal başlayan dogumunuzu risk oluşana kadr normale zorlarlar. Yani doğum sancısını saatlerce belki günlerce ( yengem 3 gün çekti suni sancı) çekmek zorunda kaldıktan sonra sezeryana alırlar. Boşuna doğum sancısı çektim dersiniz vs vs. İki tarafin da kendine göre negatif yönleri var. Ben ozellkle normal doğum istediğim için devlet Hastanesinde yapacağım. Yani bana dayatılan bir sebepten ötürü aniden sezeryana alınmak istemiyorum ve devlet hastanesi olarak da gebe okuluna katıldığım hastaneyi seçtim. Okuluna gittiğim için hastaneyle alakli birçok bilgiyi elde ettim, hatta dogumhaneleri vs gezebildim. Bir özel kadar iyi olmasa da tamam benm için uygundur dedim. Ben sancı cekerken arada ekibin başka hastalara gitmesine göz yumacagim mesela ama bebeğimin ve benim sağlığımız konusunda endişe etmeyeceğim bir doğum olacak,bu yüzden devlet hastanesi tercihim.